izulogo

İkamet İzni


İkamet İzni       تصريح الإقامة       Residence Permit

Türkiye'de üç aydan uzun süreli bir akademik programa kayıtlı olan öğrenciler, Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu gereğince öğrenci ikamet izni almak zorundadır. Öğrenci İkamet İzni, Türkiye'deki öğrenim süresiniz boyunca kalmanıza olanak tanır. Statünüze bakılmaksızın tüm uluslararası öğrencilerin Türkiye'ye varışlarından bir ay içinde öğrenci ikamet izni için başvurmaları gerekmektedir. Bunun için çevrimiçi ikamet izni başvurusu yapmanız ve belgelerinizi sunmanız gerekmektedir.

Ofisimiz, öğrencilerimizin ikamet dosyalarını ayda iki kez olacak şekilde Göç İdaresine götürmekle yükümlüdür, bu nedenle öğrencinin, başvuruyu yaptıktan sonra ÜÇ (3) GÜN içerisinde ikamet belgelerini eksiksiz bir şekilde Uluslararası Ofis'e teslim etmesi gerekmektedir.

Gerekli Belgeler:

  1. Yasal işlemler dosyası (pembe renkli)
  2. Dört (4) Adet Vesikalık Fotoğraf
  3. İki (2) Adet Beyan Belgesi 
  4. Göç idaresinin resmi web sitesinden alınan Öğrenci Başvuru Formu, parmak izi suç numarasıyla birlikte
  5. - Pasaportun fotokopisi veya eşdeğer belgeler (kişisel bilgileri içeren sayfalar)
    - Türkiye'ye son giriş damgasının bulunduğu sayfanın fotokopisi (ilk defa başvuru yapanlar için)
    - Önceki ikametin fotokopisi (uzatma ve geçiş başvuruları için)
  6. Öğrenci Belgesi – Türkçe (Kampüs sistemi üzerinden temin edilen)
  7. İkamet ettiğiniz adrese ilişkin bilgileri gösteren belge:

    Uzatma talepleri için:

     (E-Devlet)'den alınan Yerleşim Yeri Belgesi

    İlk başvuru talepleri için:

    Ev Sahibi ise; Tapu fotokopisi

    Kiracı ise; Geçerli kira sözleşmesinin noter onaylı kopyası

    Yurt, Öğrenci evi, Otel veya benzeri bir yerde kalmanız durumunda;

    ◦ Öğrenci yurdunda ikamet ettiğinizi kanıtlayan belge (Belgede QR kod bulunmadığı taktirde “İmza Sirküleri” belgesi gereklidir)

    ◦ Otelde kaldığınızı kanıtlayan belge ve konaklama ücretini gösteren makbuz

    • Bir sponsorun yanında ikamet edilmesi durumunda

    ◦ Sponsorun noter onaylı Taahütnamesi (sponsor evli ise eşine de noter onaylı rehin)

    ◦ Sponsorun (E-Devlet)'den alınan Yerleşim Yeri Belgesi

    ◦ Sponsor adına düzenlenmiş ve yakın tarihli en güncel fatura (elektrik/su/gaz)

    ◦ Sponsor Türk vatandaşı ise, kendisine ait (E-Devlet)'den alınan Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği

  8. Geçerli sağlık sigortası:

    - Genel sağlık sigortası (öğrencinin ülkeye girişinden itibaren ilk üç (3) ay içerisinde yapılır)
    - Veya oturma izni başvuru süresini kapsayan Özel Sağlık Sigortası
  9. İkamet İzin Ödeme Makbuzu (Ödeme online veya Vergi Dairesi'nde yapılabilir)
  10. Yabancıların UETS adresleri:
    * Pasaport ve yabancı kimlik numarası
    * GSM numarası
    * Geçerli bir e-posta adresi girip UETS başvuru formunu doldurduktan sonra PTT şubelerinden alabilirsiniz
     
    Elektronik imza sahibi yabancılar UETS'ye https://www.etebligat.gov.tr/ adresinden online başvuru yapabilecek.

Pasaportunuzu Uluslararası Ofise gelirken yanınızda getirmeyi unutmayın.

Parmak İzi Alınması Amacıyla Öğrenciler;

  1. İkamet İzni Başvuru Formu,
  2. Pasaport,
  3. Öğrenci Belgesi ile birlikte

-İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü,
-Esenyurt İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı,
-Kumkapı Koordinasyon Merkezi,
-Pendik İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı,
-Sultanbeyli İlçe Çalışma Grubu Başkanlığına

Parmak izi vererek uluslararası ofise dosyasını teslim edebilirsiniz.

Not: Parmak izi alınmayan dosyalar eksik evrak olarak ayrılacak ve dosyalar parmak izi alındıktan sonra teslim edilmesi için iade edilecektir.

18 yaşından küçük yabancılar için;

  • Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için;
    • Veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.)
    • Veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen 3. Kişiye muvafakatname ve 3. Kişinin taahhütnamesi.
  • Öğrenim vizesi ile gelenler için;
    • Muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.

Erasmus öğrencileri için de durum tamamen aynı olup, kendilerine farklı bir prosedür uygulanmayacaktır.

İKAMET İZNİ KART ÜCRETİ ÖDEME

Ödemenizi aşağıdaki talimatları izleyerek Kredi Kartı ile online olarak yapabilirsiniz:

1. Dijital Vergi Dairesi (gib.gov.tr) adresine giriniz,

2. “Göç İdaresi İkamet Tezkeresi Harcı Ödeme” butonuna tıklayın.

3. “Başvuru Numarası” kutucuğuna Tahakkuk no (Tahakkuk no)’yu ve ardından “Güvenlik Kodu” kutucuğuna doğrulama kodunu yazın. İkamet izni online başvuru formunda (1. sayfa) tahakkuk numarası belirtilmektedir.

4. Lütfen ödemeyi tamamladıktan sonra makbuzu indirip yazdırın.

Çevrimiçi ödeme yapamıyorsanız:

Öncelikle bir vergi kimlik numarası almanız ve ardından bunu herhangi bir Vergi Dairesine ödemeniz gerekir.

Personel İngilizce konuşamayabilir. Bu nedenle bu mesajı herkese iletebilirsiniz, o da size yardımcı olacaktır:

“Merhaba! Ben İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinden geliyorum. Yabanci Uyrukluyum. İkamet kart ücreti ödemeye geldim. Yardımınız için teşekkür ederim.” (Merhaba! İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde okuyorum ve yabancıyım. İkamet kartı ücretimi ödemeye geldim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.)

ÖN BİLGİLENDİRME

ÖN KAYIT FORMU, AKTİVASYON, DOĞRULAMA, İKAMET İZİN TÜRÜ SEÇME SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

KİŞİSEL BİLGİLER SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

SEYAHAT BİLGİLERİ VE YABANCI ADINA BAŞVURU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

YURTDIŞI VE TÜRKİYE İLETİŞİM BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

İŞ BİLGİLERİ, ÖĞRENİM MEZUNİYET / DEVAM EDEN, GELİR VE SİGORTA BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

ÖĞRENCİ BEYAN, İKAMET BİLGİLERİ NASIL GİRİLİR?

DEVAM EDEN BAŞVURU İŞLEMLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

Önemli Notlar:

  • Türk vatandaşlarının/mavi kart sahiplerinin ikamet izni almasına gerek yoktur.
  • Başvuru ancak Türkiye'ye gelip üniversiteye kayıt olduktan sonra yapılabilir. Yurt dışından yapılan ikamet izni başvuruları geçersizdir.
  • Öğrenciler ikamet izni belgesini almadan Türkiye'den ayrılamazlar. İkamet izni kartını almadan Türkiye'den ayrılmak, ikamet izninin reddi ile sonuçlanır.
  • Öğrenciler ihtiyaç duyulması halinde öğrenim sürelerine göre oturma izinlerini uzatmakla sorumludurlar.
  • Öğrenci pasaportunun geçerlilik süresi ikamet izninin istenilen bitiş tarihinden sonra en az 60 gün olmalıdır. Pasaportunuzun en az altı ay geçerli olduğundan emin olun.
  • Halihazırda kısa dönem ikamet izniniz varsa öğrenci ikamet izni için “Geçiş başvurusu” yapabilirsiniz.
  • İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ne Türkiye'den başka bir üniversiteden geliyorsanız, Kumkapı Göç Koordinatörlüğü'ne 20 gün içerisinde kayıt bilgilerinizi güncellemeniz gerekmektedir.
  • Üniversite kayıtlarınızda her zaman doğru ve güncel bilgilerin tutulması esastır. Buna, herhangi bir değişiklik meydana geldiğinde oturma izninizin Öğrenci İşleri'nde derhal güncellenmesi gerekir.
  • Başvuru sayısının fazla olması nedeniyle online başvuruyu mesai saatleri dışında akşam saatlerinde tamamlamanızı öneririz.
  • Randevu tarih ve saat bilgisi Göçmenlik Bürosu tarafından 5-7 gün içerisinde gönderilecektir. Bu bilgilere ilişkin SMS veya e-posta mesajlarınızın takibi tamamen sizin sorumluluğunuzdadır. Randevunuza gelmemeniz durumunda sistemde yeni bir online başvuru oluşturmanız gerekmektedir.
  • İkamet izni başvuru durumunuzu takip edebilmeniz için lütfen ikamet izni başvuru formunuzun bir kopyasını kendinize saklayın.

İKAMET İZNİ KARTINI NE ZAMAN ALABİLİRİM?

  • Göç İdaresi başvurunuzu onaylama veya reddetme ve kartınızı size postayla gönderme konusunda tam yetkilidir. Başvurunuzun işleme alınmasından kartınızın teslim alınmasına kadar geçen süre 30-45 günü bulabilmektedir.
  • Göç İdaresi dosyalarınızı inceleyip başvuru dosyanızı onayladıktan sonra başvurunuzun onaylanması için onay SMS'i/e-postası tarafınıza gönderilecektir. Mesajı aldıktan sonra kartınız Göç İdaresi tarafından basılacak ve postaya verilecektir. Kartınız resmi taşıyıcı PTT tarafından iletişim adresinize teslim edilir. Kartı alabilmeniz için başvuru formunda belirttiğiniz adreste hazır olmanız gerekmektedir. Posta taşıyıcısı ikamet kartınızı sizden başkasına teslim etmeyecektir. Postacı sizi adresinizde bulamazsa PTT kartınızı Göç İdaresi'ne iade edecektir.
  • Sonucu http://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/DevamEdenBasvuruGiris üzerinden ancak Göç İdaresinin değerlendirmesinden sonra görebilirsiniz. Başvuru numaranız ile birlikte başvuruda kullandığınız cep telefonu numaranızı veya e-posta adresinizi ve pasaport numaranızı girerek sisteme giriş yapın. Başvurunuzun değerlendirme sonucu (olumlu veya olumsuz) ekranda görünecektir. Başvurunuz onaylanırsa aynı sayfadaki "gönderi takibi" linkine tıklayarak kartınızın baskı durumunu öğrenebilirsiniz. Eğer kartınız henüz basılmamışsa barkod numarası hata verecektir. Basılmış olması halinde barkod numarasına göre kartınızın teslim aşamasını takip edebilirsiniz.
  • Kartınızı almak için başvuru formunda doğru adresi girdiğinizden emin olun.
  • İkamet izni kartınızı aldıktan sonra lütfen Öğrenci İşleri'ne getiriniz.
  • Dikkat: İkamet izni kartınızı almadan Türkiye'den ayrılamazsınız. Bunu yaparsanız durumunuza göre ceza alırsınız; ayrıca başvurunuz Göç İdaresi tarafından iptal edilecektir.