2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulu Duyurusu


27.06.2025

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Yaz Okulu Duyurusu


Ön Kayıt Tarihleri

Üniversitemiz lisans programlarına ait Yaz Okulu ders ön kayıt işlemleri 23-4 Temmuz 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Yaz Okulu Takvimi

Ön Kayıtlar 23 Haziran 2025 - 4 Temmuz 2025
Açılacak Derslerin Belirlenmesi 30 Haziran 2025
Kesin Kayıtları / Danışman Onayları 1 Temmuz 2025 -4 Temmuz 2025
Derslerin Başlaması - Sona Ermesi 7 Temmuz 2025 - 25 Ağustos 2025
Yaz Okulu Sınavları 26 Ağustos 2025 - 29 Ağustos 2025


Üniversitemiz Öğrencileri:

İZÜ öğrencileri, Yaz Okulunda açılması planlanan dersler için ön kayıtlarını İZÜ Kampüs Bilgi Sistemi > Başvuru Yönetimi > Başvuru Formları menüsünden “Yaz Okulu Başvuru Formu” nu doldurarak yapabilirler.

Diğer Üniversitelerden Gelecek Öğrenciler:


1-
İlk olarak Online Başvuru Kayıt bağlantısından üyelik oluşturmalı ve hesaplarını doğrulamalıdır.

2- Hesaplarını doğrulayan öğrenciler yeniden Online Başvuru Giriş ekranından sisteme giriş yaparak Başvuru Yönetimi > Başvuru Formları menüsünden “Yaz Okulu Başvuru Formu” nu doldurmalıdır.


Açılacak Derslerin İlanı

Yaz Okulunda açılacak derslerin listeleri, haftalık programları ve ders içerikleri fakülte/program bazlı olarak 30 Haziran 2025 Pazartesi günü Üniversitenin ve Fakültelerin web sayfalarında yayımlanacak ve bağlantılarla duyurulacaktır


Kayıt Tarihleri

Yaz okulu kayıt işlemleri, 1 Temmuz Salı – 4 Temmuz Cuma 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

Üniversitemiz öğrencileri, yalnızca Yaz Okulu Başvuru Formunu doldurup seçtikleri derslerin ücretini ödeyerek kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.

🎓 Farklı üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin, yaz okuluna kayıt yaptırabilmeleri için:

Belirtilen kayıt tarihleri içerisinde, ilgili ders ücretini ödeyerek, ödeme dekontu ile birlikte aşağıda yer alan belgeleri eksiksiz şekilde ogrenci_isleri@izu.edu.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir:

1- Yaz Okulu Kayıt Dilekçesi (İmzasız dilekçeler kabul edilmez. Dilekçe çıktı alınarak ıslak imzalı şekilde taranmalı ve gönderilmelidir.)
2- Kimlik fotokopisi
3- 
e-Devlet üzerinden alınmış Öğrenci Belgesi
4- 
e-Devlet üzerinden alınmış Not Durum Belgesi (Transkript)


Yaz Okulu Ücretleri

  • Lisans programları için 1 ders saati ücreti (KDV dâhil): 3.135 ₺

  • Hazırlık programları için 1 kur ücreti (KDV dâhil): 33.000 ₺ 

Ödeme Tarihleri:

  • 1-4 Temmuz 2025

➤  Kredi Kartı ile Ödeme:

Ödeme, “Öğrenim Ücreti Ödeme ve Sorgulama Sistemi” üzerinden aşağıdaki kartlarla yapılabilir:

  • Paraf, Maksimum, Ziraat Bankası Combo: 10 taksite kadar

  • Bonus: (Ticari kartlara max. 6 taksit)

  • World: (World özellikli kartlara max. 2 taksit)

  • Not: Diğer kartlarla yalnızca tek çekim yapılabilir.

  • Taksitlendirme işlemleri için bankalar tarafından herhangi bir ücret alınmaz.

➤  Banka Otomatik Tahsilat Sistemi (OTS) ile Ödeme:

  • Kuveyt Türk Katılım Bankası ve

  • Albaraka Türk Katılım Bankası
    şubelerinden, 10 taksite kadar ödeme yapılabilir.

  • OTS ile yapılan işlemlerde gelir belgesi istenebilir.

➤  Havale/EFT ile Ödeme (TL Hesapları):

  • Kuveyt Türk / Sefaköy Şubesi:
    TR08 0020 5000 0083 3555 8000 04

  • Albaraka Türk / Sefaköy Şubesi:
    TR78 0020 3000 0123 5513 0000 04

  • Öğrencinin Adı-Soyadı ile T.C. Kimlik Numarası veya Öğrenci Numarası, ödeme dekontunun açıklama kısmına mutlaka yazılmalıdır.

 ➤  Uluslararası Öğrenciler İçin USD Hesapları:

  • Kuveyt Türk / Sefaköy Şubesi:
    TR08 0020 5000 0083 3555 8001 01

  • Albaraka Türk / Sefaköy Şubesi:
    TR40 0020 3000 0123 5513 0000 09

  • Öğrencinin Adı-Soyadı ile T.C. Kimlik Numarası veya Öğrenci Numarası, ödeme dekontunun açıklama kısmına mutlaka yazılmalıdır.

📌 Önemli Notlar:

1- Yaz okulunda açılan bir derse kayıt yaptırdığı hâlde derse devam etmeyen veya dersten başarısız olan öğrencinin Üniversiteye ödediği ücret iade edilmez ve bu tutar sonraki yarıyılın/yılın öğrenim ücretinden mahsup edilmez.

2- Yaz okulunda ÖSYM bursları, indirimleri ve Üniversite tarafından verilen diğer burs ve indirimler geçerli değildir. Bu nedenle burslu veya indirimli öğrenciler de ilan edilen ders ücretini tam olarak öderler. Ancak alt yarıyıllardan eksik ya da başarısız dersi bulunmayan ve ağırlıklı genel not ortalaması en az 3.00 olan Üniversitemiz öğrencilerine %10; 3.50 ve üzeri olanlara %20 oranında indirim uygulanır. Bu indirim diğer yükseköğretim kurumu öğrencileri için geçerli değildir.

3- Yaz okulunda; lisans dersinin açılabilmesi için en az 15 öğrencinin, üniversite ortak seçmeli derslerinde en az 30 öğrencinin, hazırlık kurunda ise en az 10 öğrencinin kayıt yaptırmış olması gerekir. Yeterli kontenjan sağlanamayan ders/kurlar açılmaz. Bu durumda ilgili kayıt ücreti iade edilir veya bir sonraki yılın öğrenim ücretinden mahsup edilir.

4- Üniversitemiz öğrencileri yaz okulunda en fazla üç ders alabilir.

5- Haftalık ders programlarında çakışan derslere kayıt yapılamaz. Yaz okulunda her dersin dönem içindeki tüm saatleri eksiksiz işlenir.

6- Yaz okulunda dersten çekilme, ders ekleme-bırakma işlemi uygulanmaz. Ancak yaz okulunun ilk haftasının son iş günü mesai bitimine kadar ilgili birime gerekçeli olarak başvurulması halinde, bırakılmak istenen her ders için ödenen ücretin %50’si iade edilir ya da bir sonraki akademik yılın öğrenim ücretinden mahsup edilir.

7- Yaz okulunda alınan derslerde başarı değerlendirmesi, Üniversitenin Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Yabancı Dil Hazırlık Programı Yönergesi hükümlerine göre yapılır. Yaz okulunda alınan dersler genel not ortalamasına etki eder ve en son alınan not geçerli sayılır.

8- Yaz okuluna kaydolan ve yaz okulu sonunda mezuniyet için en fazla başarısız iki dersi kalan veya en fazla iki dersin sınavına girerek mezun olabilecek durumda olan Üniversitemiz öğrencileri, Üniversitemizin Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen mezuniyet sınavına girme şartlarını sağlamak kaydıyla, bir dilekçe ile başvurması halinde, ilgili yönetim kurulu kararı ile yaz okulu sonu sınavlarını takip eden on beş işgünü içinde yapılacak mezuniyet sınavına girebilir. Öğrencinin mezuniyet sınavına girebilmesi için yaz okuluna kaydolması yeterli olup o dersin yaz okulunda alınıp alınmadığına bakılmaz.


Diğer Yükseköğretim Kurumlarından Yaz Öğretiminde Ders Alımı Hakkında Duyuru:

Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 25.06.2014 tarihli toplantısında alınan karar ve 2547 Sayılı Kanunun 2880 Sayılı Kanunla değişik 7/c maddesi uyarınca, yaz öğretimi açılmayan yükseköğretim kurumlarının, diğer yükseköğretim kurumlarından hangilerinde yaz öğretiminde ders alınabileceği üniversite senatoları tarafından belirlenir hükmü uyarınca, Üniversitemiz Senatosunun 26.09.2014 tarih ve 2014/23-10 sayılı toplantısında; Üniversitemiz lisans programlarında kayıtlı öğrencilerin İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Yaz Öğretimi Yönetmeliğinin hükümlerine uygun olarak, Üniversiteye kayıt yaptırdığı yılda  kayıtlı olduğu lisans programının taban puanından daha yüksek bir puana sahip olan başka bir yükseköğretim kurumunun yaz öğretiminde ders alması durumunda alınan bu dersin/derslerin ilgili fakülte tarafından kabul edilmesine karar verilmiştir.

Yaz okulunda farklı bir üniversiteden ders alabilmek için, o dersin  öğrencinin başvurmuş olmasına rağmen Üniversitenin yaz okulunda açılmamış olması gerekir. 

Öğrenci, yaz okulunda ders almak istediği üniversitenin akademik takvimi ile ilgili dersin ders bilgi formunu içeren ıslak imzalı dilekçesini bağlı bulunduğu birime sunmak zorundadır. İlgili fakülte yönetim kurulunun başvuruyu uygun bulması halinde, öğrenci farklı bir üniversitenin yaz okulundan ders alabilir.


İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı