İSEFAM Binamız Artık Engelsiz


Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından verilen “2022 Engelsiz Üniversiteler Ödülleri” sahiplerini buldu. Üniversitemiz “Mekanda Erişilebilirlik” kategorisinde İSEFAM binasına ait başvurusu ile bayrak ödülüne layık görüldü.

Üniversitelerde engelsiz bir ekosistemin oluşturulmasını teşvik etmek amacıyla gerçekleştirilen 2022 Yılı Engelsiz Üniversiteler Ödüllerini kazananlar YÖK’te düzenlenen törenle YÖK Başkanı Erol Özvar tarafından açıklandı.

Özvar ödül töreninde yaptığı konuşmada, erişilebilirliğin herkesin, istediği her yere ve her hizmete, bağımsız ve güvenli olarak ulaşabilmesi ve bunları kullanabilmesi olarak tanımlandığını belirterek, “Yükseköğretim Kurulu olarak önem verdiğimiz konuların başında yükseköğretime girişte ve eğitim sürecinde yaşanan engelleri ortadan kaldırmak için engelsiz erişim’ ve ‘engelsiz eğitim’ başlığı adı altında yürüttüğümüz çalışmalar gelmektedir.” dedi.

Yükseköğretim sisteminde öğrenci sayısının 8,5 milyona yaklaştığını, YÖKSİS verilerine göre farklı engel düzeylerindeki öğrencilerimizin sayısının ise 50 bin civarında olduğunu belirten Özvar, “Bu sayı yükseköğretim sistemimizdeki öğrencilerin yaklaşık binde 6’sını teşkil etmektedir. Yükseköğretimin her kademesinde farklı engel gruplarına dahil toplam 50 bin öğrencimizin bulunduğu göz önüne alındığında YÖK olarak bu alanda yürüttüğümüz çalışmaların ne kadar önemli olduğu daha iyi anlaşılacaktır” şeklinde konuştu. Özvar şöyle devam etti:

“Üniversitelerimizdeki engelleri kaldırabilmek için yükseköğretim sistemimizdeki engelli öğrenci sayısını ve engel durumlarını bilmek, buna göre önlemler almak, bu öğrencilerimize ulaşmak üniversitelerimizin önemli görevlerindendir. YÖK olarak tüm öğrencilerimizin yükseköğretime erişimini önemsiyor, engelli öğrencilere engelsiz bir eğitim ve öğretim ortamı sunmak, sosyal ve kültürel faaliyetlere daha fazla katılımlarını sağlamak için teşvik edici çalışmalar ve projeler geliştirmeye çalışıyoruz. Üniversitelerimiz bünyelerinde koordinatörlükler kurarak yıl içerisinde erişilebilirliğe önem veren çalışmalar yürütüyorlar. Geldiğimiz noktada mekan erişilebilirliği konusunda pek çok üniversitede önemli gelişmeler kaydedilmiş olmakla birlikte eğitimin ve program içeriklerinin farklı engel grubundaki öğrenciler için erişilebilir olması için daha fazla gayret göstermemiz gerekiyor.”