izulogo

İkamet İzni İlk Başvuru

İlk Başvuru

Tüm öğrenciler ikamet izni başvurularını İZÜ Uluslararası Ofis'e teslim etmelidir. Daha sonrasında İZÜ Uluslararası Ofis, öğrencilerin ikamet izni başvurularını Göçmenlik Bürosu'na iletir.

1. Adım: Başvuru Yapın

1. Başvuru yapmak için aşağıdaki web sitesine gidin: www.e-ikamet.goc.gov.tr

2. “İlk defa ikamet izni başvurusu yaptım” seçeneğini tıklayın.

3. “Yeni başvuru yapmak istiyorum” seçeneğini tıklayın.

4. Başvuru formunu doldurun (Tüm bilgileri doğru girdiğinizden emin olun.)

5. Başvuruyu bitirdikten sonra bir randevu tarihi alın.

2. Adım: Başvuru dosyasını Uluslararası Ofise gönderin

Gerekli tüm belgeleri hazırlayın ve Uluslararası Ofise gönderin.

Gerekli belgeler:

1. Online başvuru formu (e-ikamet.goc.gov.tr)

2. Pasaport veya yerine geçen belgenin fotokopisi (Kimlik bilgilerinin olduğu sayfa veya sayfalar)

3. Son Giriş Mührü Fotokopisi

4. Vize Fotokopisi (Eğer e-vize varsa çıktı almalısınız. Vize gerekli değilse bu işlemleri yapmıyorsunuz.)

5. Önceki İkamet Belgesi Belgesinin Fotokopisi (Uzatma Başvurusu ve Geçiş Başvurusu için) 

6. Dört (4) adet vesikalık fotoğraf

7. Sağlık Sigortası

8. Öğrenci Belgesi (Üniversitenin Öğrenci İşleri Biriminden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunuzu belirtmeyi unutmayın.)

9. İkamet kartı için ödeme makbuzu - 110TL (Kredi kartı ile çevrimiçi olarak ödeyebilir veya herhangi bir vergi dairesine gidebilirsiniz.)

10. Adres Formu (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

11. SGK Deklarasyonu (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

12. Tebliğ Tebellüğ Belgesi (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)

13. Gelir Beyan Belgesi (Bu belgede size ayrılan bölümleri Türkçe olarak doldurmalısınız.)


18 yaşın altındaysanız, başvurunuza aşağıdaki ek belgeler eklenmelidir;

  • Aileniz tarafından imzalanan izin (Eğer belge İstanbul’da verildiyse, belgenin ülkeniz elçiliğinden ve İstanbul’daki herhangi bir valilikten damgalanması gerekir.)
  • Doğum Sertifikası (Elçilik tarafından damgalanmalıdır)

Başvurunuzu Uluslararası Ofise ilettikten sonra, ikamet izninizin alınması 1 ay ila 3 ay arasında sürebilir. İkamet izninizin adrese gönderildiğini belirten bir SMS alacaksınız. SMS üniversite tarafından alındığında, öğrenci e-postası ile bilgilendirileceksiniz.


3. Adım: İkamet izninizi alın

  •  E-postayı aldıktan sonra, ikamet izninizi almak için lütfen İZÜ Uluslararası Ofis'e gidin.

    Önemli notlar:

  • Vize ya da vize muafiyet sürenizin geçerliliği dahilinde bir başvuru yapmanız gerekir.
  • İlk kez başvuru yapanlar, ödeme yapabilmek için vergi dairesinden vergi numarasının alınması gerekmektedir.
  • Kaydın dondurulması durumunda, ikamet izniniz iptal edilir. Bu durumda, kayıt işlemini dondurduktan sonra Uluslararası Ofis'e değil İstanbul İl Göç İdaresi'ne 10 gün içerisinde bir ikamet transfer başvurusu yapmanız gerekmektedir.
  • Pasaport değişikliği, medeni hal değişikliği veya adres değişikliği durumunda, 20 iş günü içerisinde İstanbul İl Göç İdaresi'ne bilgi vermelisiniz.


Aşağıdaki bağlantılar, öğrenci başvuruları için hazırlanan eğitim videolarıdır:

ÖN BİLGİLENDİRME

ÖN KAYIT FORMU, AKTİVASYON, DOĞRULAMA, İKAMET İZİN TÜRÜ SEÇME SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

KİŞİ BİLGİLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

SEYAHAT BİLGİLERİ VE YABANCI ADINA BAŞVURU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

YURTDIŞI VE TÜRKİYE İLETİŞİM BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

İŞ BİLGİLERİ, ÖĞRENİM MEZUNİYET / DEVAM EDEN, GELİR VE SİGORTA BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

ÖĞRENCİ BEYAN, İKAMET BİLGİLERİ NASIL GİRİLİR?

DEVAM EDEN BAŞVURU İŞLEMLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?