İZÜSEM - PETAD Psikoloji Eğitimleri


İZÜSEM - PETAD işbirliğinde Psikoloji eğitimleri düzenlenmektedir. 

Eğitimlerimizin aşağıda yer verilen detaylarını inceleyebilir, talep ettiğiniz eğitim hakkında ön kaydınızı gerçekleştirebilir, bu bilgiler dışında sorularınız olursa bizimle iletişime geçebilirsiniz:

İZÜSEM iletişim: 0 212 692 97 82 - 92 izusem@izu.edu.tr

  EĞİTİM İSMİ EĞİTİM TARİHLERİ
1 Sosyal Zeka ve Başarının Psikolojisi 17.01.2016
2 Doğal Afetlerde Psikolojik İlk Yardım ve Debrifing Eğitimi   25-26.01.2016 / Pzt - Salı
3 Çocuk İhmal ve İstismarı Bağlantılı Travmalar ve Tespiti 27-28.01.2016 / Çarş - Perş
4 Okul ve İş Yerlerinde Kriz Yönetimi 01-02.02.2016 / Pzt - Salı
5 Travma Bağlantılı Bozukluklar ve Travma Testleri 03-04.02.2016 / Çarş - Perş
6 Aile İçi Şiddet ve İstismar Mağduru Genç ve Ergenlere Müdahale 08-09.02.2016  / Pzt - Salı
7 Ergen ve Gençlerde Depresyon ve İntihar 10-11.02.2016 / Çarş - Perş
8 Psikolojik Testler Eğitimi 15-16.02.2016  / Pzt - Salı
9 İşyerinde Psikopati ve Zorbalık 17.02.2016 / Çarş - Perş

 

1. Sosyal Zekâ ve Başarının Psikolojisi  
 
Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş
Tarih : 17 Ocak 2016 saat 10:00-17:00
Katılımcı Grubu: Tüm çalışanlar ve üniversite 2- 3-4. Sınıf öğrencileri
Ücret: 200 ₺ (İZÜ Öğrencilerine ve Anlaşmalı Kurum üyelerine %50 indirim imkanımız vardır.)
Materyal: Sosyal Zekâ ve Başarının Psikolojisi sunumları 
Eğitimin Amacı:  Sosyal zekâ geliştirilebilir unsur olarak insan yaşamında başarı için büyük önem taşımaktadır. Diğer taraftan iş, okul ve özel yaşamda başarı belli psikolojik kural ve kanunlar çerçevesinde değerlendirildiğinde yakalaması çok daha kolay bir hedef haline gelmektedir. Bu eğitimin amacı çalışanlar ve üniversite öğrencilerine çalışma-özel yaşam dengesi sağlamayı, çok çalışmak yerine akıllıca çalışmayı öğretmek onların sosyal zekâlarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
 
Eğitim programı:
1- Başarılı İş-Yaşam veya Okul-Yaşam Dengesi
  • Güne Başlarken
  • Elektronik Medya Kullanımı
  • “Hayır” demek
  • Üretkenlik Oranının Arttırılması
  • İş-Ev arası geçişler
  • Mükemmeliyetçilik
  • Organizasyon-Yetenek denklemi
 
2- Çok Çalışma Yerine Akıllıca Çalışma
  • Eisenhoover Matrisi
  • Pareto Prensibi
  • Zeigarnik etkisi
  • Coolidge Etkisi
  • Beynin SOĞUK-SICAK durumu
  • Yer-Zaman denklemi
  • Özgüven-Yetenek denklemi
  • Değişkenlerin Sınırlanması
3-Sosyal Zekâ
  • Duymak ve Dinlemek
  • İletişimde önemli taktikler
  • Şablon dışı düşünmek
  • İlk izlenim
  • El sıkışma
  • Vuruşla başlayıp bitirmek
  • Karşı tarafa özel hissettirmek
  • Gülümseme
  • Nezaket
  • Sonuç çıkartma hataları
  • Ortak noktalar
  • Tahmine zorlamak
  • İkna yeteneği
  • Yetenek-inanç
  • Zaman-yer
  • Dayanılmaz ikna taktikleri
 

2. Doğal Afetlerde Psikolojik İlk Yardım ve Debrifing Eğitimi 

Kimler Katılabilir: İlk Müdahale Ekip Üyeleri, Sağlık Sektörü Çalışanları, Psikologlar,  Psikoloji, Sosyal Hizmet Uzmanları, Öğretmenler, Ebeveynler, Güvenlik Güçleri Mensupları, Koruma Uzmanları, Belediye Zabıtaları, İtfaiyeciler, Rehber Öğretmenler, Gönüllüler, İlgili Bölüm Öğrencileri.

Eğitim Süresi: 18 saat  

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Eğitim Gün ve Saatleri:  25 - 26.01.2016

Katılımcı Sayısı:  20-30 katılımcı

Ücret: 350 ₺ + KDV

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Eğitimin Amacı: : Psikolojik İlk Yardım ve Debrifing sadece büyük felaket ve afetlerde değil insanda ani stres yaratan her türlü travma sonrası uygulanması gereken ve uygulandığında uzun vadeli travmatik stres problemlerini önleyen modern bir tekniktir. 9/11 sonrası ABD’de uygulanmaya başlanan psikolojik ilk yardım eğitimleri henüz ülkemizde az sayıda okulda öğretilmektedir.

Eğitim Programı:

I. Gün

1.       Psikolojik İlk Yardım Nedir?

2.       Psikolojik İlk Yardım Kimlere Yapılır?

3.       Psikolojik İlk Yardımı Kimler Yapar?

4.       Psikolojik İlk Yardım Ne Zaman Yapılmalıdır?

5.       Psikolojik İlk Yardım Nerelerde Yapılır?

6.       Psikolojik İlk Yardımın Önemli Yanları

7.       Psikolojik İlk Yardımın Temel Amaçları

8.       Psikolojik İlk Yardımın Uygulanışı

9.       Psikolojik İlk Yardıma Hazırlık

10.     Temas ve Müdahale

11.     Güvenlik ve Huzurun Sağlanması

12.     Ailelerinden ayrı kalmış çocuklar problemi

13.     Yakınlarını arayan mağdurlar 

14.     Ailesinden veya yakınlarından ölenler olan mağdurlar

15.     Mağdurlara yakınlarının ölüm haberinin verilmesi

16.     Ölülerin kimlik tespitinde yardım

II. Gün

17.     Psikolojik Bunalım Geçiren Mağdurları Dengeleme Yöntemleri: Topraklama, Eşgüdüm, Kısa Devre, Emir Verme, Dikkat Dağıtma, Fikir Sorma

18.     Pratik Yardım Yöntemleri

19.     Problemlerle Başa Çıkma Yöntemleri

20.     Stres reaksiyonları hakkında bilgi verme

21.     Travma sonrası gözüken psikolojik reaksiyonlar

22.     Basit nefes teknikleri

23.     Çocuklar ve ergenler için problemlerle başa çıkma

24.     Aileler için problemlerle başa çıkma

25.     Gelişim problemleri ve basit çözümler

26.     Öfke problemleri ve basit çözümler

27.     Olumsuz duygular ve basit çözümler

28.     Uyku problemleri ve çözümler

29.     Alkol ve madde bağımlılığı ve basit çözümler

30.     Yardım Kurumlarıyla İlişkiler

31.     Debrifing

32.     Difüzyon

Materyal: Sağlık Bakanlığınca kaynak eser kabul edilen Doğal Afetlerde Psikolojik İlk Yardım ve Debrifing Eğitim Sunumları

 

3. Çocuk İhmal ve İstismarı Bağlantılı Travmalar Eğitimi

Kimler Katılabilir: Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Öğretmenler, Sosyal Hizmet Uzmanları, Hemşireler, Ebeveynler, Aile Danışmanları ve bu alanlarda ilgili okulların öğrencileri

Katılımcı Sayısı:  20-30 katılımcı

Eğitim Gün ve Saatleri: 27 - 28.01.2016 

Eğitim Süresi: 18 saat

Ücret : 350 ₺ + KDV

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Eğitimin Amacı: Ülkemizde çocuk istismarı vakaları istatistiklere yansıdığından çok daha yüksek sayıdadır. İstismarların yetkili kurumlara bildirilmemelerindeki başlıca nedenler çocuklara yapılan cinsel istismarların zamanında tespit edilmeyişleri, aile ve çevrenin tabu olarak gördüğü bu olayların duyulmasından duyulan endişeler, istismarcıların çoğunlukla çocuklara yakın kişiler olup çocukları korkutmaları gibidir. Program aile bireyleri, uzmanlar ve öğretmenlere toplumumuz için yüz kızartıcı bir suç olan çocuk istismarlarının tespiti, tespitte kullanılacak mülakat yöntemleri, cinsel istismarı sabitleyen faktörler ve ilgili konularda eğitim vermeyi amaçlamaktadır. çünkü tüm ailelerin, uzmanların veya çocuklarla ilgili işlerle iştigal eden kişilerin en önemli görevi çocuklarda görülebilecek istismarı tespit etmek ve yasal yetkililere bunu bildirmektir. 

Eğitim İçeriği:

1.       Çocuk İhmal ve İstismarının Genel Tanımı

2.       İhmalde Risk Faktörleri

3.       Fiziksel İstismar

4.       Çocuk İhmali

5.       Psikolojik İstismar

6.       Cinsel İstismar

7.       Fetal İstismar

8.       Ebeveyn Güdümlü Munchausen Sendromu

9.       Cinsel istismar tespitinde mülakat teknikleri

10.     Zorunlu İhbar mekanizması

11.     Çocuklarda Adli Mülakat Teknikleri ve Riskler

Materyal: Çocuk İhmali ve İstismarı Bağlantılı Eğitim Sunumları

 

4. Okul ve İş Yerlerinde Kritik Durum (Kriz) Yönetimi

Kimler Katılabilir: Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Öğretmenler, Sosyal Hizmet Uzmanları, Yöneticiler, IK uzmanları, İş güvenliği çalışanları, İlgili Bölüm Öğrencileri

Süre:   18 saat

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Eğitim Gün ve Saatleri: 01 - 02.02.2016 

Katılımcı Sayısı: 20 – 30 kişi

Ücret: 350 ₺ + KDV

Eğitmen: Yrd. Doç. Mert Akcanbaş

Eğitimin Amacı: İş yeri ve okullarda terör, iş kazası, trafik kazaları, ani ölümler, doğal afetler, yangın, saldırı, intiharlar ve benzeri kritik durumlar sonucu aniden ortaya çıkarak çalışanlar/yöneticilerde yoğun stres oluşturan hallerde çalışanların stres düzeylerinin düşürülmeleri ve tükenmişliğe izin verilmemesi bu eğitimin amacıdır. Eğitimde okul/işyerlerinde ortaya çıkabilecek kritik durumlar karşısında travmatik ve stres kontrolü yönetim modelleri incelenmektedir. Bu eğitim sivil çalışma alanlarında hali hazırda var olan personel destek planları yanında kritik durum yönetimi modellerini uygulamayı amaçlamaktadır. Bu gün ABD ve AB ‘de kritik durumlar sonrası personelde ortaya çıkan kişisel ve mesleki stres problemlerini minimize etmek için Kritik Durum Yönetimi eğitimleri zorunlu hale gelmişlerdir.

Eğitim İçeriği:

1.       Kritik durumlar ve bağlantılı stres

2.       Kritik durum stresine neden olan olay ve kazalar

3.       Kritik durum stresinin etkisi

4.       Kritik durum stres yönetimi

5.       Kritik durum stresini önleme yöntemleri

6.       Kişisel acil destek

7.       Debrifing

8.       Dağıtma (Demobilizasyon)

9.       Difüzyon

10.     Takip

Materyal: Okul ve İş Yerlerinde Kritik Durum Yönetimi Sesli Sunumları

5.  Travma ve Stresör Bağlantılı Bozukluklar ve Travma Testleri Eğitimi

Kimler Katılabilir: Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Öğretmenler, Sosyal Hizmet Uzmanları, Hemşireler, Travmatik mesleklerde çalışanlar, Aile Danışmanları ve bu alanlarda ilgili okulların öğrencileri

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Süre:   18 saat

Eğitim Gün ve Saatleri: 03-04.02.2016

Katılımcı Sayısı: 20 – 30 kişi

Ücret: 350 ₺ + KDV

Eğitimin Amacı: Mayıs 2013’te yürürlüğe giren DSM V,  DSM IV-TR üzerinde 16 önemli bölümde önemli değişiklikleri içermektedir. Eğitimde detaylı işlenecek konu ise travmalar sonrası potansiyel kurbanlar durumunda olan kişiler ve bu kişilerle çalışan uzmanlara travmaların neden olabileceği çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemi bozuklukların ( Ketlemeli ve Ketlemesiz Bağlanma Bozuklukları, Uyum Bozukluğu, Akut Stres Bozukluğu, TSSB) detaylı ve teknik olarak teşhisi, belirtileri, nedenleri, evreleri, risk grupları üzerindeki etkileri, kurban düşünce, duygu ve davranış yapıları ve bunlarla beraber görülecek diğer rahatsızlıkların öğretilmesidir.

DSM V’te getirilen değişiklikler sonrası daha önce kullanılan travma testlerinin revize edilmeleri zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bu kapsamda National Center for PTSD revizyonlara başlayarak aşağıdaki testleri güncellemiş olup Çocuk Travmaları Testleri konusunda revizyon çalışmaları devam etmektedir. Tüm öğrenci ve pratisyen uzmanların öğrenmeleri gereken revize testler ilk kez Türkçe olarak Dr. Mert Akcanbaş tarafından yayınlandı.

Eğitim İçeriği:

                            I. Gün

1-      Ketlemeli Tepkisel Bağlanma Bozukluğu

2-      Ketlemesiz Tepkisel Bağlanma Bozukluğu

3-      Akut Stres Bozukluğu

4-      Uyum Bozukluğu

5-      Travma Sonrası Stres Bozukluğu nedir? Nasıl ortaya çıkar?

6-      Travma Sonrası Stres Bozukluklarının nedenleri.

7-      Travma Sonrası Stres Belirtileri

8-      Kurban düşünce tarzı ve TSSB’nin evreleri

9-      TSSB’yi etkileyen faktörler

10-     TSSB’nin teşhis koşulları

11-     TSSB’nin biyokimyası

12-     Travma sonrası stresle beraber ortaya çıkan duygusal kontrol problemleri, depresyon, uykusuzluk, madde bağımlılığı, panik atak gibi diğer rahatsızlıklar

13-     Travma Sonrası Stres Bozukluklarının İkincil Sonuçları

14-     Bireysel Durum Tespiti

15-     Kişisel ve Çevresel Güvenlik

16-     Tetikleyiciler ve Kontrolü

17-     Travmada duygu kontrol problemleri

II.Gün

1.       CAPS-V testi- Klinisyen uygulamalı TSSB skalası

2.       LEC-5: DSM V uyumlu Yaşam Olayları Testi

3.       PCL-5: DSM V uyumlu Travma Belirti Testi

4.       Uygulamalar

Materyal: Sağlık Bakanlığınca kaynak eser kabul edilen Travma ve Stres Bağlantılı Bozukluklar Eğitim Sunumları ve  Türkçe Travma Testleri  sunum ve dosyaları

6. Aile İçi Şiddet ve İstismar Mağduru Genç/Ergenlere Müdahale 

Kimler Katılabilir: Psikologlar, Psikolojik Danışmanlar, Rehber Öğretmenler, Öğretmenler, Sosyal Hizmet Uzmanları, İlgili bölüm öğrencileri

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Süre:   18 saat

Eğitim Gün ve Saatleri: 08-09.02.2016

Katılımcı Sayısı: 20 – 30 kişi

Eğitimin Amacı: Ülkemizde psikologlar, rehber öğretmenler, sosyal hizmet uzmanları dahil pek çok ruh sağlığı çalışanı Aile İçi Şiddet ve İstismarı konusunda minimum eğitim aldıklarından yanlış tanı ve danışanların /öğrencilerin patolojik olarak etiketlenmeleri çok sık görünen bir durumdur. Bu durum mağdurların daha fazla etkilenmelerine ve sorunlarının kronikleşmesine yol açar. Bu eğitim yukarıda belirtilen mağdurlara doğru tanı konması, güvenliğin sağlanması, travma üstünde çalışma ve mağdur özbenliğinin restorasyonun sağlanmasını amaçlamaktadır. Aile İçi Şiddet ve İstismarın erken tespiti müdahale ve destek şansını arttırır. Aile İçi Şiddet ve İstismarın yol açtığı duygusal ve davranışsal tahribat ergen/gençlerde öğrenme ve arkadaş ilişkilerini olumsuz etkilediği gibi intihara dahi yol açabilir. Bu bakımdan ergen/gençlerle yakın çalışan öğretmenlerin rolleri büyük önem taşır.

Eğitim İçeriği:

1.       Aile İçi Şiddet ve İstismar

2.       Aile İçi Şiddet ve İstismarın uzun vadeli etkileri

3.       Mağduru anlamak

4.       Mağdurlarla çalışma yöntemleri

5.       Güvenlik önlem ve stratejileri

6.       Aile İçi Şiddet ve İstismar travmaları ile çalışma

7.       Aile İçi Şiddet ve İstismarda mağdura kişisel müdahale

8.       Aile İçi Şiddet ve İstismarda mağdurun yaşadığı ilişki problemlerine müdahale

9.       Mağdurun kayıpları ve üzüntülerine müdahale ve mağdurda umut restorasyonu

10.     Aile İçi Şiddet ve İstismar travmaları ile çalışırken ortaya çıkan profesyonel problemler

Materyal: Aile İçi Şiddet ve İstismar Mağduru Genç/Ergenlere Müdahale Sunumları

7. Ergen ve Gençlerde Depresyon, İntihar Olguları ve Müdahale Teknikleri Eğitimi

Kimler Katılabilir: Lise ve üniversite öğrencileri, ergen/genç yaş grubu

Katılımcı Sayısı:  20-30 katılımcı

Eğitim Gün ve Saatleri: 10 - 11.02.2016

Süre: 18 saat

Eğitim Ücreti:  350 ₺ + KDV

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Eğitimin Amacı: Ergen ve gençlerde görülen depresyon sadece moral bozukluğu veya melankoli değildir ve kişinin yaşamını tüm yönleriyle etkileyen ciddi bir problemdir. Bu dönemlerdeki depresyon madde ve alkol bağımlılığı, kendine zarar verme, gebelik, saldırganlık hatta intihar gibi ciddi sonuçlar doğurabilir.

Ergenlik ve gençlik dönemi insan yaşamında zorlu bir süreçtir. Dolayısı ile bu süreçte gençlerin bazen kızgın veya üzgün olmaları normaldir. Ancak eğer bu duygu durumları süreklilik arz ediyor ve genç kendi başına bunlarla baş edemiyorsa problem depresyon olabilir.  Depresyon ciddi bir durum olmasına rağmen yardım alınması halinde kolaylıkla geçen bir rahatsızlıktır.

Müdahale edilmediğinde depresyonun en acı sonucu intihardır. İntiharı düşünen bir genç yardım talep etmeyebilir ancak bu yardımı istemiyor anlamına gelmez. İntihara teşebbüs eden insanların çoğu ölmek için değil acılarını durdurmak için böyle bir yöntem seçerler. İntiharı düşünmek ruh hastalığı veya zayıflık ölçütü değildir. İntihar düşünceleri sadece insanın kaldırabileceğinden fazla acı çektiğini gösterirler. Böyle durumlarda herkes intihar konusunu açmak çekinse de aslında intihar hakkındaki duygu ve düşünceleri paylaşmak bir yaşam kurtarmak için en etkin yoldur.

Bu eğitim genç ve ergenlerde  depresyon/intihar belirtilerini tanımak, olası depresyon ve intihar vakalarına olumlu yönde müdahale etmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.

Eğitim İçeriği:

I.Gün

1.       Depresyon nedir ve belirtileri nelerdir?

2.       Genç ve yetişkin depresyonları arasındaki farklar

3.       Depresyonun gençler ve ergenler üzerinde yarattığı sonuçlar

4.       Depresyonda olan bir ergen/genç ile etkili iletişim

5.       Depresyonun tedavisi ve ilaçlar hakkında dikkat edilmesi gerekenler

6.       Depresyon geçiriyorsanız yapmanız gerekenler

7.       Bir kişinin depresyonda olduğunu nasıl anlarsınız?

8.       Depresyondaki kişi yardım istemiyorsa yapmanız gerekenler

9.       Depresyondaki kişiye yapmanız gerekenler

10.     Depresyondaki kişiye yardım ederken kendiniz için yapmanız gerekenler

 

II. Gün

11.     İntihar gerçeği

12.     İntihar hakkında yanlış inançlar

13.     İntihar uyarı sinyalleri

14.     İntiharı düşünen biri ile etkili iletişim yöntemi

15.     İntiharı düşünen birine yapmamanız gereken davranışlar

16.     İntihar etmeyi planlayan birinin telefonla araması durumu

17.     İntiharları tetikleyen faktörler

18.     İntihar etmeyi düşünmeniz halinde yapmanız gerekenler

19.     İntihar düşüncenizi paylaşma yöntemi

20.     İntihar düşüncesinden kurtulma yöntemleri

Materyal: Ergen ve Gençlerde Depresyon, İntihar ve Müdahale Sunumları   

8. Psikolojik Testler Eğitimi

Eğitmen: Uzm. Psak Çisem Uzun Arzık

Süre:   2 gün

Eğitim Gün ve Saatleri: 15-16.02.2016

Kimler Katılabilir: Üniversite öğrencileri ve çalışanlar

Katılımcı Sayısı: 20-30 kişi

Eğitim Ücreti:  550 ₺ + KDV

Eğitimin Amacı: Psikolojik testler eğitiminde Katılımcılara testlerinin içeriği ve uygulaması hakkında bilgi ve yetkinlik kazandırmak ve eğitim sonrasında uygulama yeterliliğine sahip olmalarını sağlamaktır. 2 günlük bir program dahilinde yürütülecek olan Test Eğitim Programında tüm testler teorik ve uygulamalı olarak sırasıyla ele alınacaktır.

Eğitim Programı:

1. BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGILAMA TESTİ

2. BENTON GÖRSEL BELLEK TESTİ

3. PEABODY RESİM KELİME TESTİ

4. GESELL GELİŞİM TESTİ

5. KENT EGY

6. PROTEUS LABİRENTLERİ

7. FROSTİG GÖRSEL ALGILAMA TESTİ

8. METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ

Materyal:  Psikolojik Testler Eğitimi Sunumları   

9. İşyerinde Psikopati ve Zorbalık

Katılımcı Grubu: Üniversite öğrencileri ve çalışanlar

Süre:   1 gün

Eğitim Gün ve Saatleri: 17.02.2016 

Eğitmen: Yrd. Doç. Dr. Mert Akcanbaş

Katılımcı Sayısı: 20-30 kişi

Eğitim Ücreti: 200 ₺ + KDV

Eğitimin Amacı: İşyerlerinde psikopati ve sonucu olan zorbalık günümüz iş dünyasında ciddi bir sorundur. Oransal olarak düşük gözükse de işyerlerinde üst pozisyonlarda çalışanlar arasında %3-4 psikopat nüfusu bulunmaktadır. İşyerlerindeki psikopatların bulundukları üst düzey görevler nedeni ile kurum yapısına etkileri çok büyüktür. İşyerinde zorbalık, stres, işten ayrılmalar, devamsızlık, üretkenliğin düşmesi ve sosyal sorumlulukları ihlal psikopat yöneticilerin neden olduğu bazı olgulardır.

Psikopat yöneticiler güç ve kontrol odaklı kişiler olup diğer insanlara zeki, sevimli, güçlü, çalışkan ve eğlenceli tipler olarak görünürler. Psikopatlar karşı tarafın ne istediğini çabuk anlayan ve ona göre yalan söyleme kabiliyeti olan kişilerdir. Psikopat yöneticiler başkalarını kendi amaçları için kullanmayı, başkalarının başarılarını üstlenmeyi bilirler. Zorbalık, şantaj, tehdit gibi yöntemler duygusal olarak sığ olan psikopatların taktikleri arasındadır

Bu eğitimin amacı işyerlerindeki zorbalık ve buna neden olan psikopatinin incelenmesi, tespiti ve gereken önlemlerin alınmasıdır.

Eğitim Programı:

1.       Psikopati nedir

2.       İşyeri psikopatisinde görülen davranış biçimleri

3.       İşyeri Psikopatların özellikleri

4.       İşyeri psikopatlarının işe giriş ve yükselişleri

5.       İşyeri psikopatlarının olası zararları

6.       İşyerlerinde zorbalık davranışı

7.       İşyerlerinde zorbalık türleri

8.       Güç ve kontrol mekanizmaları

9.       İşyeri zorbalarında sosyal ve duygusal zeka

10.     İşyeri zorbalığına neden olan kişilik bozuklukları

Materyal:  İşyerinde Psikopati ve Zorbalık Sunumları   

Mert Akcanbaş Kimdir? 

1.1.1963 tarihinde İstanbul’da doğan Dr. Mert Akcanbas lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimlerini Louisiana State University ‘de tamamlamıştır. Doktora tezi  “ Yaşamın Var Oluş Teorisi Kapsamında Anlamı ve Amacı” adını taşıyan Dr. Mert Akcanbaş ayrıca  Prof. Dr Yaşar Nuri Öztürk’ün Kuran Mealini dünyada ilk defa İngilizceye çeviren uzmandır. Yayınlanmış pek çok akademik makale ve bildiri dışında Dr. Mert Akcanbaş’ın yazdığı ve AKUT yayınlarınca basılan “Afet ve Kurban Psikolojisi Elkitabı” ve “Psikolojik İlkyardım Rehberi”  Sağlık Bakanlığı tarafından 2013 yılında kaynak eserler olarak kabul edilmişlerdir. Yaşamını Baton Rouge, La, Boston, Ma ve İstanbul, Türkiye’de geçirmiş olan Dr. Mert Akcanbas A.B.D’de lisanslı psikolog unvanı taşımaktadır ve reçete yazma hakkı vardır . UNDAC (United Nations Disaster Assessment and Coordination Team) ile Sumatra Endonezya Depremi ve Tsunamisi 2005, Muzaffarabad Pakistan Depremi 2005, Java ve Sumatra Depremleri 2007,  Güney Batı Pakistan Depremi 2007, Güney Bangladeş Siklonu Sidr 2007 ve FEMA (Federal Emergency Management Agency) ile Gustav ,Ike Gulf Coast TX 2007, Rita, Dennis Gulf Coast, TX, La 2005 ve Katrina New Orleans La 2005 kasırgaları, Kocaeli Depremi 1999 çalışmış olan Dr. Mert Akcanbaş, Louisiana State University – La ve Southern University – La’da 4 yıl ders vermiştir. 

Dr. Mert Akcanbaş’ın iş deneyimi coğrafi olarak ABD, Türkiye, Güney Doğu Asya,  Hint Yarımadası ve Orta Asya ‘ı kapsamaktadır ve vaka deneyimi 30,000 danışanın üstündedir. Dr. Akcanbaş 2008-2013 döneminde Fatih Üniversitesi Psikoloji Bölümünde Öğretim Üyesi olarak Travma Psikolojisi, Endüstriyel Psikoloji, Psikofarmakoloji, Bağımlılık, Patoloji, Motivasyon,  ve Etik dersleri vermiştir ve halen İstanbul Zaim Üniversitesinde yardımcı doçenttir. Dr. Mert Akcanbaş ülkemizde Akut ve çeşitli arama kurtarma gruplarına, pek çok resmi kurum ve kuruluşa, STK’larına travma, psikolojik ilk yardım, CISM ve farmakoloji dersleri vermektedir.  PETAD Psikolojik Eğitim Terapi ve Araştırma Derneği başkanı olan Dr Mert Akcanbaş ayrıca 1986’dan itibaren APA üyesidir. 
 
Dr Mert Akcanbaş’ın İngilizceye çevirdiği  Sadık Yemni, Cüneyt Ülsever, Cemil Kavukçu, Kemal Ateş gibi pek çok ünlü yazarın kitapları A.B.D, Kanada ve İngiltere’de yayınlanmış olup, Türkçeye çevirdiği Rothschild Para İmparatorluğu, Hilal ve Demir Haç, Pan İslam gibi ülkemizde “En Çok Okunanlar” listelerine girmiştir.
 
NOT:
 
* İZÜSEM, programların duyuru ve uygulama aşamalarında gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir.
 
* İlgili programın kontenjanı sınırlı olduğundan, İZÜSEM tarafından kesin kayıt hakkı tanınan ve eğitim programı ödemesini gerçekleştiren katılımcılardan; ilgili programın başlama tarihinden 2 hafta öncesine kadar İZÜSEM'e programa katılamayacağına dair yazılı başvuruda bulunanlar hariç katılımcının programa katılıp katılmamasına bakılmaksızın herhangi bir geri ücret ödemesi yapılmayacaktır.
 
 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"