Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği İntern UygulamasıHEM 4102016 - 2017T : 2+U : 161814.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMesleki Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf. Dr. Muzaffer Candan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf. Dr. Muzaffer Candan ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuğa özgü hemşirelik uygulamalarını yapabilme yeterliliğinin öğrenciye kazandırılması. Öğrencinin sağlıklı ve hasta yenidoğanı tanıması ve yenidoğan hastalıklarında yeterli bakımı verebilecek düzeyde bilgilenmesi.
Dersin İçeriğiÇocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuğa özgü hemşirelik uygulamaları, büyüme-gelişme ve çocuk beslenmesi, sağlıklı ve sorunlu yenidoğanların özellikleri ve bakımı, yenidoğan hastalıkları ve bakımı, aile bebek etkileşimi ile mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılmasını içerir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Çocuğa özgü hemşirelik uygulamalarını yapabilme yeteneği kazanır.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
ÖÇ2Sağlıklı çocukta normal büyüme ve gelişmeyi ve normalden sapmaları tanımlar.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
ÖÇ3Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
ÖÇ4Çocukluk çağı aşılarını bilir.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
ÖÇ5Sağlıklı ve hasta çocuğun ve ailesinin bakım gereksinimleri doğrultusunda bakımı planlar, uygular ve değerlendirir.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
ÖÇ6Sağlıklı ve hasta çocuk ve ailesine sağlık eğitimi ve danışmanlığı yapar.1, 2, 3, 6, 10, 12, 13A, C, F
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 6:Gösterip Yaptırma, 10:Beyin Fırtınası, 12:Örnek Olay, 13:Deney/Laboratuvar/Atölye /Alan Uygulaması
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev, F:Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaÇocuklarda Sık Görülen Davranış Sorunları Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
2. HaftaÇocuklarda ve Gençlerde Özkıyım Girişimi Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
3. HaftaYoksulluk ve Çocuk Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
4. HaftaŞiddet ve Çocuk Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
5. HaftaGöçün Çocuk ve Aileye Etkisi Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
6. HaftaÇocuk ve Medya Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
7. HaftaEbeveyn Tutumları ve Çocuk Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaMadde Bağımlılığı ve Çocuk Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
10. HaftaÇocuk İşçiliği Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
11. HaftaSuça İtilen Çocuklar Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
12. HaftaBoşanma ve Çocuk Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
13. HaftaOtistik Çocuk ve Ailesine Yaklaşım Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
14. HaftaHiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Olan Çocukve Ailesine Yaklaşım Bakım Planı Sunumu1,2,3,4,5,6,7
15. HaftaDersi Değerlendirme1,2,3,4,5,6,7
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuConk Z., Başbakkal Z., Yılmaz H.B., Bolışık B. (2013).,Pediatri Hemşireliği. Ankara, Akademisyen Tıp Kitapevi. Törüner E.K., Büyükgönenç L.,(2012). Çocuk Sağlığın Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara: Göktuğ Yayıncılık Yiğit R.(2012).Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. Ankara: Sistem Ofset Basın Yayınevi. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği,Çilt 1-2 Genişletilmiş 9. baskı, Sistem Ofset 2008.
Diğer Kaynaklar1. http://www.tohumotizm.org.tr/destekci/otizm-platformu 2. www.umutcocuklari.org.tr 3. http://www.elbebekgulbebek.org/ 4. http://www.prematureanneleri.com/
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Hemşirelik / Ebelik uygulamalarında temel oluşturacak kavram, kuram ve modelleri bilir.X
PÇ2Hemşirelik / Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir.X
PÇ3Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.X
PÇ4Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder.X
PÇ5Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.X
PÇ6Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla karşılar.X
PÇ7Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, hasta ve ekip üyeleriyle iletişim kurar.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 120
2Uygulama 130
3Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.002.0032.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi16.002.0032.0000
3Ara Sınav1.0010.0010.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev2.0010.0020.0000
6Uygulama15.0016.00240.0000
7Final1.0016.0016.0000
Toplam İş Yükü350
Toplam İş Yükü / 25 (s)350 / 25
Dersin AKTS Kredisi14

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"