Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İş Yerinde Uygulama-IBES 4012016 - 2017T : 0+U : 14147.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin edindiği bilgi ve becerilerini uygulama alanlarında kullanmayı öğrenmek. üniversite ve devlet hastanelerindeki işleyişi gözlemleyerek kendi bilgilerini bulundukları yerlerdeki karşılaşılan personel ve hasta guruplarına eğitim yapmak hasta diyet planlaması ve uygulamalarını öğrenmek.
Dersin İçeriği-
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Pediatri diyetisyenliği konusunda bilgi ve becerileri kazanır Pediatri diyetisyenliği konusunda uygulamaları gözlem yaparak öğrenir Poliklinikte ve klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenir1, 2, 3, 8, 16A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 8:Grup Çalışması, 16:Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil)
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), B:Sözlü Sınav, C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaHİZMET İÇİ EĞİTİM
2. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
3. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
4. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
5. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
6. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
7. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
10. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
11. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
12. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
13. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
14. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
15. HaftaÜNİVERSİTE VEYA DEVLET HASTANESİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNİ ÖĞRENME
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Diğer KaynaklarProf Dr. Gülden Köksal, Uz. Dyt Hülya Gökmen. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayınevi, 2000, Ankara Mahan LK. Escott-Stump S Krause'sFoodNutritionandDietTherapy. 11th ed. Saunderscomp. Philadephia 1998.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1 Beslenme ve diyetetik alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. X
PÇ2Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanır. X
PÇ3Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşırX
PÇ4Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri getirir. X
PÇ5 Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme ve diyet programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. X
PÇ6Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. X
PÇ7Beslenme ve diyetetik alanına ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla iş birliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
PÇ8Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
PÇ9 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. X
PÇ10Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürürX
PÇ11Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. X
PÇ12Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. X
PÇ13İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
PÇ14Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. X
PÇ15Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranırX
PÇ16 Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılırX
PÇ17Bireyleri ve toplumu güvenli ve sağlıklı beslenme/besin seçimi konusunda teşvik edecek stratejiler geliştirir ve uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Uygulama 190
2Final10
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)0.000.000.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.004.0056.0000
3Ara Sınav0.000.000.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama14.008.00112.0000
7Final1.0010.0010.0000
Toplam İş Yükü178
Toplam İş Yükü / 25 (s)178 / 25
Dersin AKTS Kredisi7

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"