Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Örgütsel DavranışISL 5162016 - 2017T : 3+U : 037.5

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisansüstü
Dersin TürüAlan Seçmeli
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Mehmet ÇETİN
Dersi Verenler(Ayrıldı) Ulus. Değ. Prg. Sor. Fatma AYANOĞLU ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere örgüt bünyesindeki davranışlar hakkında kavramsal ve uygulamaya dayalı bir anlayışı kazandırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında esas olarak prodüktivite, örgütsel etkinlik ve etkenliğe etkide bulunabilecek davranışlar irdelenecektir. Bu amaçla örgütsel davranış konusunda önemli yer tuttuğu düşünülen algılama, motivasyon, liderlik ve grup davranışları gibi temel başlıklar incelenirken ayrıca örgütsel güç, politika, değişim ve örgüt geliştirme gibi konulara da yönetsel süreçlere olan ilgileri itibarıyla değinilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders öğrencilere örgüt bünyesindeki davranışlar hakkında kavramsal ve uygulamaya dayalı bir anlayışı kazandırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında esas olarak prodüktivite, örgütsel etkinlik ve etkenliğe etkide bulunabilecek davranışlar irdelenecektir. Bu amaçla örgütsel davranış konusunda önemli yer tuttuğu düşünülen algılama, motivasyon, liderlik ve grup davranışları gibi temel başlıklar incelenirken ayrıca örgütsel güç, politika, değişim ve örgüt geliştirme gibi konulara da yönetsel süreçlere olan ilgileri itibarıyla değinilecektir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Örgütsel davranışın temel kavramlarını, tanır ve anlar 1, 3, 5A, B, C
ÖÇ2İşletmelerde insan davranışının temellerini, kişisel ve örgütsel öncüllerini ve sonuçlarını ilişkileri ile birlikte kavrar.1, 2, 3, 4, 5, 10, 12A, B, C
ÖÇ3Günümüz iş dünyasındaki örgütsel davranış alanındaki problemlere aşina olur ve çözümler geliştirir.1, 2, 3, 5, 10, 15A, B, C
ÖÇ4Liderlik, motivasyon, iletişim ve kişiler arası dinamikler gibi konularda örgütlerde insan davranışlarını tutumlarını anlayıp etkileyebilecek bilgi ve yetkinlikler edinir.1, 2, 3, 5, 10, 12, 14, 15A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 10:Beyin Fırtınası, 12:Örnek Olay, 14:Bireysel Çalışma, 15:Problem Çözme
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), B:Sözlü Sınav, C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. Hafta1. Dersi bir bütün olarak görmek ve büyük resme hakim olmak için ders izlencesinin paylaşılması, ders hakkında beklentilerin ve dersin katkılarının paylaşılması, psikolojik kontrat oluşturulması, dersin işleniş yöntemi ve felsefesi hakkında bilgilendDers izlencesini ve kaynaklarının gözden geçirilmesi
2. HaftaÖrgütsel Davranışa GirişSığrı ve Gürbüz (2016) Örgütsel Davranışa Giriş
3. HaftaÖrgütsel Davranışın Kültürel ÖncelleriSığrı ve Gürbüz (2016) Kültür ve Örgüt Kültürü
4. HaftaÖrgütsel Davranışın Bireysel Öncelleri - Kişilik ve DeğerlerSığrı ve Gürbüz (2016) Bireysel Farklılıklar, Kişilik ve Değerler
5. HaftaAlgı, İletişim ve TASığrı ve Gürbüz (2016) Algı Tutum ve Duygular
6. HaftaAlgı, İletişim ve TA IISığrı ve Gürbüz (2016) İletişim
7. HaftaÖrgütsel TutumlarSığrı ve Gürbüz (2016) Algı Tutum ve Duygular, Sığrı ve Gürbüz (2016) Örgütsel Davranışın Karanlık Yüzü
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaMotivasyonSığrı ve Gürbüz (2016) Motivasyon
10. HaftaÖrgütsel Çatışma YönetimiSığrı ve Gürbüz (2016) Çatışmalar ve Örgütsel Çatışma Yönetimi
11. HaftaLiderlik ve KültürSığrı ve Gürbüz (2016) Liderlik
12. HaftaGüç ve Politik DavranışSığrı ve Gürbüz (2016) Örgütlerde Güç ve Politika
13. HaftaÖrgüt TeorisiSığrı ve Gürbüz (2016) Örgütsel Tasarım ve Değişim
14. HaftaGrup DavranışıSığrı ve Gürbüz (2016) Gruplar ve Grup Dinamikleri
15. HaftaTekrar ve DeğerlendirmeDerste tutulan tüm notların düzenlenmesi ve sınıf içi tartışma için hazırlanılması
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuSığrı ve Gürbüz, (2016) Örgütsel Davranış
Diğer KaynaklarLangton, N., Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Fundamentals of organizational behaviour. Pearson Education Canada. Robbins, S. P. (2001). Organizational behavior, 14/E. Pearson Education India.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Çağdaş işletmenin temel fonksiyonlarını kavrar.X
PÇ2İleri araştırma yöntemleri konusunda derin bilgiye sahip olur.X
PÇ3Çağdaş iş dünyasında işletme finansı, araçları ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur.X
PÇ4Çağdaş iş dünyasında işletme finansı, Çağdaş iş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur.X
PÇ5Yönetsel ekonomi ve ekonomik sistemlerin temel kavramlarını idrak eder.X
PÇ6Stratejik pazarlama yönetimine ilişkin bilgi sahibi olur.X
PÇ7Sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde iletişim kurabilir.X
PÇ8İş çevresinde etik davranışlara ve sosyal sorumluluğa ilişkin farkındalığa sahip olurX

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 120
2Kısa Sınav 15
3Kısa Sınav 25
4Ödev 110
5Ders Devam10
6Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi16.003.0048.0000
3Ara Sınav1.0020.0020.0000
4Kısa Sınav2.0010.0020.0000
5Ödev1.0020.0020.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.0030.0030.0000
Toplam İş Yükü186
Toplam İş Yükü / 25 (s)186 / 25
Dersin AKTS Kredisi7

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"