Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İşletmelerde Yönetim ve LiderlikISL 5272016 - 2017T : 3+U : 037.5

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisansüstü
Dersin TürüAlan Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç. Dr. Ömer BOLAT
Dersi VerenlerDoç. Dr. Ömer BOLAT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitimde liderlik teorilerini farklı açılardan değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders kapsamında işlenecek konular şunlardır: Liderlik kavramı, liderlik teorileri, vizyon kavramı ve yönetimi, öğrenen örgütler ve liderlik, değişme ve liderlik, iletişim ve liderlik, karar verme ve liderlik, eğitimde politikaları.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Liderlik kavramını tanımlayabilme1, 2, 3A
ÖÇ2Liderlik teorilerini anlayabilme ve kullanabilme1, 2, 3A
ÖÇ3Değişme ve Liderlik kavramlarının çeşitli anlamlarını bilir,1, 2, 3A
ÖÇ4Liderlik ve değişme ile ilgili geliştirilmiş kuram, model ve yeni kavramlaştırmaları tanır1, 2, 3A
ÖÇ5Değişme kavramı ve gelecek yüzyılı şekillendirecek oluşumlar hakkında yorum yapabilir.1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaLiderlik kavramı
2. HaftaLiderlik teorileri
3. HaftaGüç ve etki
4. HaftaDönüşümcü liderlik
5. HaftaLiderlik ile ilgili yeni eğilimler
6. HaftaEtkili liderler yetiştirme
7. HaftaEtkili liderler yetiştirme
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaLiderlik ve sosyal sorumluluk
10. HaftaLiderliğin epistemolojik temelleri
11. HaftaDeğişme ve liderlik
12. HaftaLiderliğe ilişkin felsefi yaklaşımlar
13. HaftaLiderlik okumaları
14. HaftaLiderle görüşme
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuŞişman, M. (2002c). Eğitimde Mükemmellik Arayışı. Ankara: Pegema. Şişman, M. & S. Turan (2001). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Pegema
Diğer KaynaklarKeçecioğlu, T. (1998). Liderlik ve Liderler. İstanbul: Mavi Kitaplar Maxwell, J. C. (1999). Liderlik nitelikleri. İstanbul: Beyaz.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Çağdaş işletmenin temel fonksiyonlarını kavrar.X
PÇ2İleri araştırma yöntemleri konusunda derin bilgiye sahip olur.X
PÇ3Çağdaş iş dünyasında işletme finansı, araçları ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur.X
PÇ4Çağdaş iş dünyasında işletme finansı, Çağdaş iş dünyasında muhasebe yöntemleri ve uygulamalarına ilişkin bilgiye sahip olur.X
PÇ5Yönetsel ekonomi ve ekonomik sistemlerin temel kavramlarını idrak eder.X
PÇ6Stratejik pazarlama yönetimine ilişkin bilgi sahibi olur.X
PÇ7Sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde iletişim kurabilir.X
PÇ8İş çevresinde etik davranışlara ve sosyal sorumluluğa ilişkin farkındalığa sahip olurX

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 120
2Kısa Sınav 110
3Kısa Sınav 210
4Ödev 110
5Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi16.004.0064.0000
3Ara Sınav1.0015.0015.0000
4Kısa Sınav2.0010.0020.0000
5Ödev1.0015.0015.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.0025.0025.0000
Toplam İş Yükü187
Toplam İş Yükü / 25 (s)187 / 25
Dersin AKTS Kredisi7

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"