Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Eğitim İstatistiği EBB 5342016 - 2017T : 3+U : 037.5

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisansüstü
Dersin TürüSosyal Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç. Dr. Hakan AKÇAY
Dersi VerenlerDoç. Dr. Hakan AKÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Lisansüstü öğrencilerin yapacakları bilimsel araştırmalar için veri analizlerini kullanarak istatistik çalışmalarını yapmalarına katkı sağlamak
Dersin İçeriğiLisansüstü öğrencilerin yapacakları bilimsel araştırmalar için veri analizlerini kullanarak istatistik çalışmalarını yapmalarına katkı sağlamak ve Bilgisayar tabanlı istatistik programlarını saha çalışmalarında kullanılmasını sağlamak,İstatistikte temel kavramlar; betimsel istatistik (merkezi yığılma-yayılma ölçüleri), evren parametrelerinin kestirilmesi (standart hata ve güven aralıkları); korelasyon kavramı ve alternatif korelasyon teknikleri; hipotez testleri, karar verme; fark testleri; ki-kare (chi-square) analizi; ölçek geliştirme süreci; standardizasyon ve adaptasyon işlemleri; paket programlar (SPSS, SAS vs) ile veri analizi ve alternatif programlar
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Öğrenciler temel istatistik terimlerini ve konularını bilir1, 2, 3, 4A, C
ÖÇ2Öğrenciler veri analiz etmeyi bilir4C
ÖÇ3Öğrenciler SPSS programını bilir1, 2, 3, 4C
ÖÇ4Öğrenciler eğitim araştırmalarındaki desen hakkında bilgi sahibi olur1, 2, 3, 4, 5, 6C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 6:Gösterip Yaptırma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. Haftaİstatistiğe Giriş- İstatistiğe ilişkin temel kavramlar
2. HaftaFrekans dağılımları ve Frekans dağılımlarının betimlenmesi
3. HaftaOlasılık ve Standard normal dağılım ve Standard puanlar
4. HaftaKorelasyon: İki değişken arasındaki ilişki ve ilişkinin ölçülmesi
5. HaftaSpearman brown sıra farkları korelasyon katsayısı
6. HaftaBasit doğrusal regresyon analizi
7. HaftaAnlam çıkartıcı istatistik- Hipotez oluşturma
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaT-Testi: Ortalamalar arası farkların test edilmesi
10. HaftaVaryans analizi- Parametrik ve Nonparametrik testler
11. HaftaPost Hoc (Çoklu) Karşılaştırmalar
12. HaftaKi-kare bağımsızlık testi- Tek Yönü Varyans Analizi (ANOVA)
13. HaftaMANOVA
14. HaftaKavram ve Uygulama-spss uygulama
15. HaftaKavram ve Uygulama-spss uygulama
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuSosyal Bilimler için İstatistik- Pegem Yayıncılık SPSS istatistik programı
Diğer KaynaklarM.R.Spiegel, L.J.Stephens (Çeviri Editörleri: Alptekin Esin, Salih Çelebioğlu) (2000). İstatistik. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirir, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirir.X
PÇ2EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilir.X
PÇ3EYD’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilirX
PÇ4EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilirX
PÇ5EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilirX
PÇ6EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilirX
PÇ7Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilirX
PÇ8Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirirX
PÇ9Eğitim yönetimi ve denetimi alanı ve kişisel gelişim konusunda hayat boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenme ilkelerini benimser.X
PÇ10Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
PÇ11İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilirX
PÇ12Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olur.X
PÇ13Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
PÇ14Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilir.X
PÇ15Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.003.0051.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi12.003.0036.0000
3Ara Sınav1.007.007.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev10.004.0040.0000
6Uygulama14.003.0042.0000
7Final1.0012.0012.0000
Toplam İş Yükü188
Toplam İş Yükü / 25 (s)188 / 25
Dersin AKTS Kredisi8

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"