Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Türk Dili II TUR 1022016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüOkutman Necmettin AKAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Türk edebiyatının gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ2Türk edebiyatının diğer milletlerin edebiyatıyla ilişkisini öğrenir.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ3Mecazlar hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ4Türk edebiyatının nazım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ5Sosyal hayatın edebiyat üzerindeki etkisini kavrar.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ6Mekan olgusunu ve edebi eserlerde mekanı öğrenir. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ7Cumhuriyet dönemi edebi anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTürk Dili II dersi hakkında genel bilgiler, dersin konuları, yapılacak çalışmalar
2. HaftaKlasik Türk Edebiyatı
3. HaftaKlasik Türk Edebiyatını isimlendirme meselesi
4. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Din ve Tasavvuf
5. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Tarih, Mitoloji ve Sosyal Hayat
6. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - İlim ve Felsefe; Estetik Değerler Sistemi
7. HaftaKlasik Türk Edebiyatında Tür ve Şekil
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaTanzimat Dönemi ve Sonrasında Cumhuriyet Dönemi
10. HaftaCumhuriyet Dönemi Eserleri, genel özellikleri, konularına göre tasnifi
11. HaftaCumhuriyet Dönemi edebi anlayışları
12. HaftaTürk edebiyatında mekan kavramı ve mekana bağlı eserler
13. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Ahmet Haşim
14. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Orhan Veli
15. HaftaToplumcu gerçekçi şiir anlayışı
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAKÜN, Ömer Faruk, (2013), TDV Yay., İstanbul. ŞENTÜRK, Ahmet Atilla, (2014), Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY., İstanbul. ÇETİN, Nurullah, (2015), Roman Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara. ÇETİN, Nurullah, (2015), Şiir Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara.
Diğer KaynaklarAhmet Hamdi Tanpınar - Beş Şehir. Cemil Meriç - Mağaradakiler. Cemal Süreyya - Şiirler. Evliya Çelebi - Seyahatname (Seçmeler). Fuzûlî - Leyla ve Mecnun. Mustafa Kutlu - Yoksulluk İçimizde. Peyami Safa - Fatih Harbiye. Süleyman Çelebi - Mevlid. Şeyh Galip - Hüsn ü Aşk. Mehmet Akif Ersoy - Safahat.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
PÇ2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisiX
PÇ3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
PÇ4Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
PÇ5Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiX
PÇ6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
PÇ7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
PÇ8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
PÇ9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
PÇ10Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.X
PÇ11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi13.003.0039.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 25 (s)75 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"