Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”


 
 
Avrupa’nın ilk üniversitesi olan Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen, özel bir ders ile öğrencilerimizle buluştu. Prof. Zen, Bologna Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde her yıl verdiği açılış dersini, İZÜ’lü öğrenciler için tekrarladı.  Profesör, “Neden Dolmakalem Kullanıyorum” başlığı altındaki derste, dolmakalem metaforu üzerinden uluslararası iş stratejilerini anlattı. 25 Şubat Perşembe günü kampüsümüzde gerçekleştirilen etkinlik, işletme, iktisat ile uluslararası ticaret ve finansman öğrencilerimiz tarafından ilgiyle takip edildi. 
 
Prof. Dr. Luca Zen konuşmasına, “Neden 1 dolarlık kalem kullanmak yerine, 200 dolara satılan dolmakalemi tercih ediyor olabilirim?” sorusuyla başladı. Aynı işi gördüğü halde bazı ürünlerin fiyatlarının muadillerine göre aşırı yüksek olması tespiti üzerinden, iş stratejilerini yorumladı. Bir ekonomist olduğu halde, binlerce farklı yolla para kazanmanın mümkün olması gerçeğine, her seferinde şaşırdığını ifade eden Prof. Zen, “Ekonomide fiyat her şeydir. Ancak birbirinden farklı fiyatlarda ama aynı işi yapan binlerce ürün var. Bir insana bir dolara alacağı ürün yerine, 200 dolar harcamasını sağlayan nedir?  Dolmakalem bunun için güzel bir örnek. Yaratıcılık isteyen işler yaptığınızda, mesela bir makale bir tez yazım aşamasında, dolma kalem kullanmanın insana kattığı hissiyat işine çok olumlu etkiler yapar. Örneğin, dolmakalemi profesörler, avukatla, politikacılar kullanır. Yaptığı iş için daha sofistike teknolojiye ihtiyacı olanlardır. Bir profesör olarak dolma kalemin bana verdiği ilham ve bunun işime katkıları, bunun için harcadığım paradan çok daha değerli” dedi. Pahalı ürünler kullanmanın bir diğer sebebini de belli bir sınıfa aidiyet duygusundan geldiğini söyleyen Zen sözlerine şöyle devam etti: “Dolma kalem bir üniforma. Bunu bu salonda sadece Rektörünüz ve profesörlerinizin kullanması tesadüf değil. Moda sektörü de böyle çalışır. Bu ürünler size bir aidiyet duygusu verir. Bir topluluğa ve elit bulduğunuz bir topluluğa aidiyet duygusu…” 
 
Uluslararası iş geliştirmek isteyenlerin, ortaya sağlam bir strateji koymaları gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Luca Zen, bu stratejinin farklar üzerine yoğunlaşması gerektiğini söyledi. İyi bir konsept oluşturarak, farkını ortaya koyan ürünler geliştirdiğimizde, bunun maddi değerinin çok yüksek olacağını belirten Prof. Zen’in, dolma kalem metaforu üzerinden yaptığı sunum büyük beğeni topladı.  
 

Foto Galeri

Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”
Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”
Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”
Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”
Bologna Üniversitesi’nden Prof. Dr. Luca Zen: “Neden Dolma Kalem Kullanıyorum?”

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"