Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Türk Dili II TUR 1022016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüOkutman Necmettin AKAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Türk edebiyatının gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ2Türk edebiyatının diğer milletlerin edebiyatıyla ilişkisini öğrenir.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ3Mecazlar hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ4Türk edebiyatının nazım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ5Sosyal hayatın edebiyat üzerindeki etkisini kavrar.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ6Mekan olgusunu ve edebi eserlerde mekanı öğrenir. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ7Cumhuriyet dönemi edebi anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTürk Dili II dersi hakkında genel bilgiler, dersin konuları, yapılacak çalışmalar
2. HaftaKlasik Türk Edebiyatı
3. HaftaKlasik Türk Edebiyatını isimlendirme meselesi
4. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Din ve Tasavvuf
5. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Tarih, Mitoloji ve Sosyal Hayat
6. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - İlim ve Felsefe; Estetik Değerler Sistemi
7. HaftaKlasik Türk Edebiyatında Tür ve Şekil
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaTanzimat Dönemi ve Sonrasında Cumhuriyet Dönemi
10. HaftaCumhuriyet Dönemi Eserleri, genel özellikleri, konularına göre tasnifi
11. HaftaCumhuriyet Dönemi edebi anlayışları
12. HaftaTürk edebiyatında mekan kavramı ve mekana bağlı eserler
13. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Ahmet Haşim
14. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Orhan Veli
15. HaftaToplumcu gerçekçi şiir anlayışı
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAKÜN, Ömer Faruk, (2013), TDV Yay., İstanbul. ŞENTÜRK, Ahmet Atilla, (2014), Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY., İstanbul. ÇETİN, Nurullah, (2015), Roman Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara. ÇETİN, Nurullah, (2015), Şiir Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara.
Diğer KaynaklarAhmet Hamdi Tanpınar - Beş Şehir. Cemil Meriç - Mağaradakiler. Cemal Süreyya - Şiirler. Evliya Çelebi - Seyahatname (Seçmeler). Fuzûlî - Leyla ve Mecnun. Mustafa Kutlu - Yoksulluk İçimizde. Peyami Safa - Fatih Harbiye. Süleyman Çelebi - Mevlid. Şeyh Galip - Hüsn ü Aşk. Mehmet Akif Ersoy - Safahat.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Mali ve parasal politikaların temellerini ve bunların ekonomiyi nasıl etkilediğini içerecek şekilde toplu ekonomik aktivitenin belirleyenlerini açıklayabilmek.X
PÇ2Cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları kullanarak iş dünyasındaki ve kamudaki sorunları ve meseleleri analiz etmek. X
PÇ3Piyasa ekonomisinin anlamını ve piyasaların toplumun kaynaklarını nasıl dağıttıklarını izah etmek.X
PÇ4Ekonominin çalışma sahasını -ekonominin alanına giren ve girmeyen soruları-anlamak. X
PÇ5Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ekonominin önemli yönlerini anlamak ve uzman olmayan birine açıklamak.X
PÇ6Ekonominin farklı alt disiplinleri arasındaki bağlantıları kurmak ve değişik ekonomik teorileri karşılaştırıp farklarını kavramak.X
PÇ7Yaptıkları orijinal yazılı ve sözlü çalışmalarında ekonomik kavramları ve özelleşmiş kelime dağarcığını kullanmak. X
PÇ8Sosyal araştırma ve planlama bilgisini kullanarak, toplumsal sorumluluk bilinciyle çeşitli projeler ve sosyal etkinlikler üretebilmek X
PÇ9Ekonomik verileri inceleme ve yorumlamada, bilgisayar yazılımlarını ve uluslararası veri kaynakları ile ilgili internet ve web olanaklarını etkin kullanabilmek.X
PÇ10Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgileri; mezun olduktan sonra da pekiştirerek geliştirme arzusu ve bu bilgileri akademik veya iş kariyerinde etkin biçimde kullanma becerisi kazandırmak. X
PÇ11Etik değerlere saygılı, değişime ve yeniliğe açık, ekip çalışması yapabilen, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen, tavırları ile topluma örnek olacak mezunlar yetiştirmek. X
PÇ12Öğrenim sürecinde aktif rol almak; bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirmek ve değerlendirmek. X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi13.003.0039.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 25 (s)75 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"