Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Türk Dili II TUR 1022016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüOkutman Necmettin AKAY
Dersi VerenlerOkutman Necmettin AKAY, (Ayrıldı) Ulus. Değ. Prg. Sor. Vildan COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Türk edebiyatının gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ2Türk edebiyatının diğer milletlerin edebiyatıyla ilişkisini öğrenir.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ3Mecazlar hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ4Türk edebiyatının nazım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ5Sosyal hayatın edebiyat üzerindeki etkisini kavrar.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ6Mekan olgusunu ve edebi eserlerde mekanı öğrenir. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ7Cumhuriyet dönemi edebi anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTürk Dili II dersi hakkında genel bilgiler, dersin konuları, yapılacak çalışmalar
2. HaftaKlasik Türk Edebiyatı
3. HaftaKlasik Türk Edebiyatını isimlendirme meselesi
4. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Din ve Tasavvuf
5. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Tarih, Mitoloji ve Sosyal Hayat
6. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - İlim ve Felsefe; Estetik Değerler Sistemi
7. HaftaKlasik Türk Edebiyatında Tür ve Şekil
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaTanzimat Dönemi ve Sonrasında Cumhuriyet Dönemi
10. HaftaCumhuriyet Dönemi Eserleri, genel özellikleri, konularına göre tasnifi
11. HaftaCumhuriyet Dönemi edebi anlayışları
12. HaftaTürk edebiyatında mekan kavramı ve mekana bağlı eserler
13. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Ahmet Haşim
14. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Orhan Veli
15. HaftaToplumcu gerçekçi şiir anlayışı
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAKÜN, Ömer Faruk, (2013), TDV Yay., İstanbul. ŞENTÜRK, Ahmet Atilla, (2014), Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY., İstanbul. ÇETİN, Nurullah, (2015), Roman Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara. ÇETİN, Nurullah, (2015), Şiir Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara.
Diğer KaynaklarAhmet Hamdi Tanpınar - Beş Şehir. Cemil Meriç - Mağaradakiler. Cemal Süreyya - Şiirler. Evliya Çelebi - Seyahatname (Seçmeler). Fuzûlî - Leyla ve Mecnun. Mustafa Kutlu - Yoksulluk İçimizde. Peyami Safa - Fatih Harbiye. Süleyman Çelebi - Mevlid. Şeyh Galip - Hüsn ü Aşk. Mehmet Akif Ersoy - Safahat.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Psikoloji bilimiyle ilgili temel kavramsal bilgileri tanır; ilgili kuramsal bilgiler ve farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.X
PÇ2Psikoloji bilimiyle ilgili temel kavramsal bilgileri tanır; Psikolojinin kuruluş dönemine ait kuramcıları, kuramlarını ve öne çıkan bakış açılarını değerlendirir.X
PÇ3Psikolojinin geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.X
PÇ4Psikoloji bilimi ile ilgili farklı kuramsal yaklaşım ve bakış açılarına ( davranışsal, biyolojik,bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ait temel bilgilere sahiptir.X
PÇ5Genel psikoloji tarihi hakkında bilgi sahibidir; psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir.X
PÇ6Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar.X
PÇ7Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar.X
PÇ8Bilimsel araştırma deseni oluşturma, veri toplama, yorumlama,ilgili istatistik tekniklerini kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.X
PÇ9Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir ve diğer bilimsel alanlarla olan bağlantılarını kurabilir.X
PÇ10Psikolojik değerlendirme araçlarının temel ilkelerini bilir; değerlendirme araçlarıyla ilgili temel düzey bilgilere sahip olur ve temel düzey görüşme becerisi kazanır. X
PÇ11Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur.X
PÇ12Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir.X
PÇ13Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır.X
PÇ14Psikoloji alanında gerçekleştirilecek bilimsel çalışmaların analizi için bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanır.X
PÇ15Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır.X
PÇ16Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir.X
PÇ17Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır.X
PÇ18Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler.X
PÇ19Psikoloji biliminin çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar.X
PÇ20Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir.X
PÇ21 Kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.X
PÇ22 Mesleki sorumluluk ve etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır.X
PÇ23 Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur.X
PÇ24 Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi13.003.0039.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 25 (s)75 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"