Program Öğrenme Çıktıları


PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
(Kurumsal, Olgusal)
Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
BECERİ
(Bilişsel, Uygulamalı)
Bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme.
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynak ve alanların korunması, sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını kavrama.
YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
(Öğrenme Yetkinliği)
Bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme.
Mimari tasarım konusunda uzmanlaşma ve ilgili alanda kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaların akademik düzeyde gerçekleştirebilme, tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavrama.
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
Mimari tasarımın kuramsal ve kılgısal alanlarında, ulusal ve uluslararası platformlarda, sunum ve iletişim teknolojilerini kullanarak etkin sözlü, yazılı ve görsel ürünlerle destekleyerek iletişim kurabilme.
Farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme, disiplinlerarası bir çalışmayı yürütebilme becerisi.
(Alana Özgü Yetkinlik)
Mimari Tasarım konusunda bir araştırmayı önerme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve derleyerek elde ettiği sonuçları yeni bir araştırmaya yol gösterici yönde kullanma yetisi edinme.
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynak ve alanların korunması, sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını kavrama.
Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanmak, etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimini kazandırmak
1Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
2Bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme.
3Mimari Tasarım konusunda bir araştırmayı önerme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve derleyerek elde ettiği sonuçları yeni bir araştırmaya yol gösterici yönde kullanma yetisi edinme.
4Mimari tasarımın kuramsal ve kılgısal alanlarında, ulusal ve uluslararası platformlarda, sunum ve iletişim teknolojilerini kullanarak etkin sözlü, yazılı ve görsel ürünlerle destekleyerek iletişim kurabilme.
5Mimari tasarım konusunda uzmanlaşma ve ilgili alanda kuramsal ve uygulamaya yönelik çalışmaların akademik düzeyde gerçekleştirebilme, tasarıma ilişkin bir konunun araştırma mantığını ve yöntemini kavrama.
6Doğal, yapma ve sosyal çevre ilişkilerini irdeleme, kavrama ve bilgiye dönüştürme, çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi
7Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynak ve alanların korunması, sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını kavrama.
8Farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme, disiplinlerarası bir çalışmayı yürütebilme becerisi.
9Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanmak, etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve davranış biçimini kazandırmak
10İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
Ulusal Düzey Yeterlilikleri Ulusal Alan Yeterlilikleri Program Öğrenme Çıktıları
BİLGİ
(Kurumsal, Olgusal)
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Kaydet İptal Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
  • İnsan-çevre ilişkisi çerçevesinde mimari tasarım sürecinin tüm aşamalarını irdeleyebilme becerisi
BECERİ
(Bilişsel, Uygulamalı)
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme.
  • Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal, kültürel ve yapay kaynak ve alanların korunması, sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını kavrama.
YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
(Alana Özgü Yetkinlik)
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.
(Öğrenme Yetkinliği)
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Bir akademik araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, kategorik sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi kazandırma.

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"