Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Ekoloji - Tasarım İlişkisiMIM 6042016 - 2017T : 3+U : 037.5

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisansüstü
Dersin TürüTeknik Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kaynakların bilinçli kullanımını esas alan ekolojik tasarım ve ekolojik tasarım kriterlerinin incelenmesi. Çağdaş bir tasarım yaklaşımı olan ekolojik tasarım süreçlerinin ve disiplinler arası tasarım aşamalarının tanıtılması. Çevre ve ekoloji konulu kapsamlı araştırma yapma becerisi, Araştırma ve uygulama yoluyla mimarlıkta ekoloji konzeptini eğitim içinde değerlendirme, Tasarım sürecinde ekoloji kriterlerini kullanabilmek ve ekolojik eleştirel bakış açısı ile mevcut binaları değerlendirebilme, İstatistiksel ve ekolojik veri analizi
Dersin İçeriğiEkolojinin tanımı / Mimarlıkta ekolojinin tanımı / Eski binaların çağdaş kullanım kriterleri doğrultusunda yeniden kullanımları ve ekolojik uygulamaları / Yeni tasarımlarda ekolojik tasarım ilkelerinin irdelenmesi / Akıllı binaların tasarımlarında ekolojik ilkelerin irdelenmesi / Yurtiçi ve yurtdışı örneklerinin irdelenmesi / Örnek olarak iki katlı ekolojik konut tasarımı.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Ekolojik tasarım ve ekolojik tasarım kriterlerini irdelemek1, 2, 3, 5, 14, 16C, D, F
ÖÇ2Çevre ve ekoloji konulu kapsamlı araştırma yapma becerisini kazanmak1, 2, 3, 5, 14, 16C, D, F
ÖÇ3Tasarım sürecinde ekoloji kriterlerini kullanabilmek ve ekolojik eleştirel bakış açısı ile mevcut binaları değerlendirebilme becerisini kazanmak1, 2, 3, 5, 14, 16C, D, F
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 5:Gösterim, 14:Bireysel Çalışma, 16:Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil)
Ölçme Yöntemleri:C:Ödev, D:Proje / Tasarım, F:Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTasarım sürecinde ekoloji kriterlerini kullanabilmek ve ekolojik eleştirel bakış açısı ile mevcut binaları değerlendirebilme becerisini kazanmak
2. HaftaEkolojinin tanımı / Mimarlıkta ekolojinin tanımı
3. HaftaEski binaların çağdaş kullanım kriterleri doğrultusunda yeniden kullanımları ve ekolojik uygulamaları
4. HaftaYeni tasarımlarda ekolojik tasarım ilkelerinin irdelenmesi
5. HaftaAkıllı binaların tasarımlarında ekolojik ilkelerin irdelenmesi
6. HaftaYurtiçi ekolojik tasarım örneklerinin irdelenmesi
7. HaftaYurtdışı ekolojik tasarım örneklerinin incelenmesi
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaEkolojik iki katlı tek aile evi tasarımı
10. HaftaEkolojik iki katlı tek aile evi tasarımı
11. HaftaEkolojik iki katlı tek aile evi tasarımı
12. HaftaEkolojik iki katlı tek aile evi tasarımı
13. HaftaEkolojik iki katlı tek aile evi tasarımı
14. HaftaAra değerlendirme ve öğrenci sunuşları
15. HaftaAra değerlendirme ve öğrenci sunuşları
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Diğer KaynaklarTÖNÜK, S., Bina Tasarımında Ekoloji, Y.T.Ü. Basım Yayın Merkezi, İstanbul, 2001. BAACHES, W. H., “Eco-facts & Eco-fiction”, Routledge, Londra, 1996. BARNETT, D. L. and BROWNING, W. D., “From a Primer On Sustainable Building” , Ecological Design Handbook, Stitt, F. A., p:9, McGraw-Hill Inc., U.S.A., 1999. BARTELMUS, P., “Environment, Growth and Development: The Concepts and Strategies of Sustainability”, Routledge, London, 1994. BLOCKİN, M., Ekolojik Bir Topluma Doğru, Ayrıntı Yayınları, 1996, İstanbul CROWTHER, R. L., “Ecologic Architecture”, Butterworth Architecture Press, U.S.A., 1990. DOMMEN, E. (ed.), “Fair Principles For Sustainable Development”, Essays on Environmental Policy and Developing Countries, UNCTAD, Geneva, 1993. HERZOG, T., (ed.) “Solar Energy in Architecture and Urban Planning”, Prestel Verlag, Munich, 1996 KRUSCHE, P- M., ALTHAUS, D., GABRIEL, I., „Ekologisches Bauen“, Herausgegeben vom Umweltbundesamt, Bauverlag GMBH, Wiesbaden und Berlin, 1982. ODUM, E. B., “Fundamentals of Ecology”, W.B. Saunders, Philadelphia, 1971. “Our Common Future”, World Commission on Environment and Development, Oxford University Press, p: 8, London, 1987. RASKIN, P. D., “Sustainability and Equity, The Global Environment, Securing a Sustainable Future”, Jones and Bartlett Publishers, Boston London, 1992. REKIEE, F., “Background to Environmental Planning”, Edward Arnold Pub. Ltd., Great Britain, 1975. ROAF, S., “Ecohouse-A Design Guide”, Oxford, 2001. TÖNÜK, S., “Bina Tasarımında Ekoloji”, Y.T.Ü. Basım Yayın Merkezi, İstanbul, 2001. YEANG, K., “Design With Nature”, McGrawhill Inc, 1995. TÖNÜK, S., “Ilıman-Nemli İklim Kuşağı İçin Sürdürülebilir Temel Eğitim Binalarının Tasarım Kriterleri”, Y.T.Ü., İstanbul, 2011.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ödev 120
2Ödev 220
3Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)15.003.0045.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi15.002.0030.0000
3Ara Sınav0.000.000.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev2.0035.0070.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.0045.0045.0000
Toplam İş Yükü190
Toplam İş Yükü / 25 (s)190 / 25
Dersin AKTS Kredisi8

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"