Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İleri Yazılım MühendisliğiCSE 5102016 - 2017T : 3+U : 037.5

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisansüstü
Dersin TürüTeknik Seçmeli
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Farzad KIANI
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Farzad KIANI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Yazılım mühendisliği, 1968 yılından beri var olan yeni bir mühendislik disiplini olup, mühendislik ilkelerini kullanarak mühendislik ilkelerini kullanarak yazılım sistemlerinin tasarlanması, üretilmesi ve işletilmesini amaçlamaktadır. Çok yıllarca. Yazılım mühendisliği hemen hemen tüm disiplinlerde uygulamalar içeren bir alandır.
Dersin İçeriğiYazılım mühendisliğinin genel prensiplerine giriş. Mevcut ve klasik konuları pratik ve kuramsal bakış açılarından kapsar. Konular, yazılım geliştirme, proje yönetimi, yazılım incelemeleri, tasarım yöntemleri, gereksinim analizi ve özellikleri, yazılım testleri, bakım, yazılım uygulaması, insan ara yüzleri ve yazılım mühendisliği deneylerini içermektedir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Öğrenciler, sistem analizi ve yazılım gereksinimleri, tasarım süreci ve yazılım uygulaması ve test teknikleri gibi yazılım mühendisliğinin temel kavramlarına güçlü bir temel sağlayan titiz bir müfredata maruz kalacaklardır.1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 16A, C, D, F
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 6:Gösterip Yaptırma, 8:Grup Çalışması, 13:Deney / Laboratuvar / Atölye / Alan Uygulaması, 16:Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil)
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev, D:Proje / Tasarım, F:Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaYazılım ve Yazılım Mühendisliği1-28
2. HaftaYazılım Süreci I29-64
3. HaftaYazılım Süreci II65-94
4. HaftaModelleme I95-147
5. HaftaModelleme II148-214
6. HaftaModelleme III215-311
7. HaftaModelleme IV312-396
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaYazılım Projelerinde Kalite Yöetimi I397-431
10. HaftaYazılım Projelerinde Kalite Yöetimi II432-510
11. HaftaYazılım Projelerinde Kalite Yöetimi III511-583
12. HaftaYazılım Projelerinde Kalite Yöetimi IV584-644
13. HaftaYazılım Proje Yönetimi I645-720
14. HaftaYazılım Proje Yönetimi II720-784
15. HaftaProje teslimi
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuPressman, Roger S., SOFTWARE ENGINEERING: A PRACTITIONER’S APPROACH, SEVENTH EDITION, 2010
Diğer Kaynaklar
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Bilgisayar mühendisliği bilgilerini yeni bilgi üretmede kullanabilme ve araştırmalarda uygulayabilme becerileriX
PÇ2Alanı ile ilgili bilime ve teknolojiye ileri düzeyde katkıda bulunabilme ve yayınlama becerisiX
PÇ3Yeni araştırma deneyleri tasarlayıp gerçekleme ve bunların sonuçlarını inceleyebilme ve yorumlayabilme becerisiX
PÇ4 Çok disiplinli ve disiplinler arası doktora düzeyinde araştırma yapabilme becerisiX
PÇ5 Yeni yöntemler geliştirebilme ve mühendislik problemlerini çözebilme becerileriX
PÇ6 Bilgisayar ve mühendislik bilimleri araştırmalarında araştırmacı düzeyinde bilgi sahibi olmakX

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 115
2Ödev 15
3Uygulama 150
4Final30
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi16.005.0080.0000
3Ara Sınav1.003.003.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev2.008.0016.0000
6Uygulama2.0019.0038.0000
7Final1.003.003.0000
Toplam İş Yükü188
Toplam İş Yükü / 25 (s)188 / 25
Dersin AKTS Kredisi8

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"