Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Fransızca-IIYDL 3122016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliFransızca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr. Gör. Seda YAMAN
Dersi VerenlerÖğr. Gör. Seda YAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bilindiği gibi günümüzde sadece bir dil bilmek yeterli olmamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilere dünyada en çok konuşulan ikinci dil olarak bilinen ve onlara yeni fırsatlar sunacak olan Fransızca'yı öğrencilere öğretmektir.
Dersin İçeriğiKendini tanıtma, ailesini çevresini tanıtma, hobilerinden bahsetme, dış görünüşünden bahsetme, duygularından bahsetme, basit cümlelerle soru sorma ve cevap verme.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Öğrenciler temek seviyede fransızca öğrenmiş olacaklar1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaIntroduction
2. HaftaSe présenter
3. HaftaIdentifier quelque chose ou quelqu'un
4. HaftaParler de vêtements qu'on porte
5. HaftaParler du destinataire de qqch
6. HaftaDire où on habite
7. HaftaExprimer ses sentiments
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaParler de ses sensations
10. HaftaParler de ses repas
11. HaftaDifférencier les prépositions
12. HaftaPasser une commande
13. HaftaLes adjectifs possessifs
14. HaftaLe futur proche
15. HaftaLes verbes impersonnels
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuCLE International - Grammaire Progressive du Français
Diğer Kaynaklar
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Öğrenciler dil öğretiminde kullanılan metotların dayandığı teorileri öğrenirler.X
PÇ2İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.X
PÇ3İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.X
PÇ4İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.X
PÇ5Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.X
PÇ6Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.X
PÇ7Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.X
PÇ8Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.X
PÇ9Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.X
PÇ10Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.X
PÇ11Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.X
PÇ12Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.X
PÇ13Yabancı dil testleri geliştirir.X
PÇ14İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi17.001.0017.0000
3Ara Sınav1.005.005.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.005.005.0000
Toplam İş Yükü61
Toplam İş Yükü / 25 (s)61 / 25
Dersin AKTS Kredisi2

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"