Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İleri İngilizce IYDL 1052016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Emrah GÖRGÜLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Farklı okuma stratejilerini kullanma: bir metne hızlıca göz atarak ana fikrini anlama, hızlıca okuyup aranan bilgiye ulaşma, gerçek ve kanıyı birbirinden ayırma, ana fikir ile ayrıntıyı ayırt etme, metinde açıkça belirtilmemiş bilgileri çıkarımlar yoluyla kavrama, sözcüklerin anlamlarını tahmin etme, metin ile ilgili açık uçlu soruları yanıtlama ve tartışma Giriş cümlesi, ana fikir cümlesi, destekleyici cümleler üretip bağdaşık ve organizasyonu sorunsuz paragraflar yazma İşlenen metinlerle ilgili fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade etme. Hedef sözcük grubundaki sözcükleri doğru telaffuz edebilme ve cümle içerisinde kullanabilme
Dersin İçeriğiOkuma stratejileri Paragraf organizasyonu Günlük dil kullanımına yönelik çalışmalar Güncel konularda metinler Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1İleri düzey yazılı ve sözlü metinlerden yola çıkarak türlü dil alıştırmaları yapmak. 1, 2, 8, 14A, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 8:Grup Çalışması, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaDerse Giriş, dersin amacı ve beklentiler
2. HaftaKendini ve başkasını tanıtmaÜnite 1
3. HaftaKişisel bilgileri sorma ve söylemeÜnite 1
4. HaftaOkul ve iş hakkında konuşmaÜnite 2
5. HaftaFikir sorma ve söylemeÜnite 2
6. HaftaFiyat sorma ve söyleme, tercih sorma ve söylemeÜnite 3
7. HaftaSatın alma ve satmaÜnite 3
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaHoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri sorma ve söylemeÜnite 4
10. HaftaDavet etme ve daveti geri çevirmeÜnite 4
11. HaftaAile ve aile bireyleri hakkında konuşmaÜnite 5
12. HaftaŞu an hakkında bilgi paylaşmaÜnite 5
13. HaftaGünlük yapılan işler hakkında soru sorma ve cevap vermeÜnite 6
14. HaftaSıklık hakkında konuşmaÜnite 6
15. HaftaGenel tekrar
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuOnline Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları
Diğer KaynaklarModern Diller öğretim görevlilerince hazırlanan materyal www.dictionary.com http://www.academicvocabularyexercises.com http://dictionary.cambridge.org http://www.merriam-webster.com
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.002.0028.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev5.005.0025.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü103
Toplam İş Yükü / 25 (s)103 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"