Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İngilizce-II YDL 1022016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Emrah GÖRGÜLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiYDL102 İngilizce II dersi, Güz döneminde aldığınız YDL101 İngilizce I dersinin devamı niteliğindedir. Bundan dolayı, sizlerden belirli bir miktarda İngilizce bilgisine sahip olmanız beklenmektedir. Bu derste de temel düzeyde konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinizi geliştirmek için çalışılacaktır. Dersleri işlerken göreceğimiz açıklamalar ve günlük hayattan alıp okunacak diyaloglar yoluyla basit gramer kurallarını öğrenip, kelime bilgisi arttırılacaktır. Bu dersin sonunda, öğrenciler orta öncesi (pre-intermediate) seviyesinde İngilizce konuşup anlayabileceklerdir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14A, B, C
ÖÇ2Kısa net iletileri kavrar1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14A, B, C
ÖÇ3Kısa, günlük metinleri kavrar1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14A, B, C
ÖÇ4Basit, günlük sohbetlere katılır1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14A, B, C
ÖÇ5Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 6:Gösterip Yaptırma, 8:Grup Çalışması, 10:Beyin Fırtınası, 12:Örnek Olay, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), B:Sözlü Sınav, C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaNice to Meet You ! a. Kişi zamirleri (he, she, they) b. Geniş Zamanda ?to be? fiili c. ?to be? fiili olumlu, olumsuz, soru şekilleri d. İsimler: tekil, çoğul e. Ülkeler ve uyruklar f. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
2. HaftaHow old are you? a. Sayılar b. There is / There are c. Belirteçler: a, an d. İşaret zamirleri: this, that e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
3. HaftaI like my family. Do you like...? a. Geniş Zaman b. Geniş Zamanda zaman zarfları c. Sahiplik: Have got / Has got d. Miktar ifadeleri: some, any, no e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
4. HaftaHow much ?? How many ?? a. Sayılabilen ve sayılamayan isimler b. Miktar ifadeleri: a few , a little c. Soru kelimeleri: how many, how much d. Sahiplik zamirleri (mine, yours) e. Zaman edatları (in, on, at) f. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
5. HaftaAt school / I like him a. Yer edatları (in, on, at) b. Nesne zamirleri c. Sahiplik sıfatları d. Diğer edatlar e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
6. HaftaI must / I can a. Modals: must, mustn?t b. Modals: can, cannot c. Sahiplik ?s d. Question tags e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
7. HaftaI am studying at the moment. a. Şimdiki Zaman Olumlu b. Şimdiki Zaman olumsuz ve soru c. Şimdiki Zamanda zaman zarfları d. Geçmiş Zaman (Giriş): Geçmiş Zamanda ?To Be? e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaI was on holiday a. Geçmiş Zaman: olumlu, olumsuz, soru b. Geçmiş Zamanda zaman zarfları c. Düzenli ve düzensiz fiiller d. Geçmiş Zamanda zaman cümlecikleri e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
10. HaftaWhich is the best? a. Karşılaştırmalı Sıfatlar b. Düzenli sıfatlar c. Düzensiz sıfatlar e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
11. HaftaI was doing my homework a. Geçmişte Devamlılık (Past Continuous Tense) b. Zaman zarfları c. Hikaye anlatmak d. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
12. HaftaI?ll get a better job after college. a. Basit Gelecek Zaman (will) b. Planlı Gelecek Zaman (be going to) c. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
13. HaftaAnimals are wonderful creatures a. Sıfatlar (isimden önce ve sonra) b. Fiil+ sıfat c. Zarflar (fast, quickly) d. Durum, yer ve zaman zarfları e. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
14. HaftaStories that talk about animals a. Sıfat Cümlecikleri (Relative Clauses): who, which, that, whose, whom b. Okuma ParçasıRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
15. HaftaGenel konulara bakışRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press.
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press. Shakespeare, William. Hamlet. Stevenson, Robert L. Treasure Island. Pyle, Howard. The Adventures of Robin Hood. Dickens, Charles. David Copperfield. Zaim, Sabahattin. Bir Ömrün Hikayesi Seyfettin, Ömer. Gizli Mabed. Beyatlı, Yahya Kemal. Aziz İstanbul. Hikmet, Nazım. Seçme Şiirler. Montaigne. Denemeler. Ortaylı, İlber. Osmanlının En Uzun Yüzyılı.
Diğer Kaynaklar
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Kazandığı yeterliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.X
PÇ2Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri bilgisi değerlendirir.X
PÇ3Üstün Zekalılar Eğitimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
PÇ4Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.X
PÇ5Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.X
PÇ6Üstün Zekalıların eğitimi ile ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.X
PÇ7Üstün Zekalıların eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.X
PÇ8Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.X
PÇ9Üstün Zekalıların eğitimi ile ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle değerlendirir.X
PÇ10Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.X
PÇ11Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.X
PÇ12Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alıp görevini etkin bir şekilde yerine getirir.X
PÇ13Yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanıp zayıf yönlerini geliştirir.X
PÇ14Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
PÇ15Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
PÇ16Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
PÇ17Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.X
PÇ18Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
PÇ19Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.X
PÇ20Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.X
PÇ21Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.X
PÇ22Üstün Zekalıların eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.X
PÇ23Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.X
PÇ24Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.X
PÇ25Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.X
PÇ26Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.X
PÇ27Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.002.0028.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev5.005.0025.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü103
Toplam İş Yükü / 25 (s)103 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"