Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Mentörlük ve KoçlukRPD 4152016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Seçmeli
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Turgay ŞİRİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; temel koçluk ve mentörlük yaklaşımlarını ve becerilerini öğrenmesi, uygulaması, koçluk ve mentörlük uygulamalarında farklı danışanlarla yapılan çalışmalarda yapılması ve yapılmaması gerekenleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiKoçluk ve mentörlük teknikleri, temel koçluk becerileri, koçluk türleri, koçluk yaklaşımları, planlama ve hedef belirleme, dinleme, soru sorma, diğer koçluk ve mentörlük becerileri.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Koçluk ve mentörlük hakkında temel bilgileri edinir.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14A
ÖÇ2Temel koçluk ve mentörlük becerilerini öğrenir1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14A
ÖÇ3Temel koçluk ve mentörlük becerilerini uygulayabilir.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14A
ÖÇ4Koçluk becerilerini hayatının diğer alanlarına yansıtabilir.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 6:Gösterip Yaptırma, 7:Rol Oynama, 8:Grup Çalışması, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası, 12:Örnek Olay, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaKoçluk ve Mentörlüğe GirişOkuma ve kaynak tarama
2. HaftaKoçluk ve Mentörlükte Temel BecerilerOkuma ve kaynak tarama
3. HaftaDinleme, Yansıtma, UyumOkuma ve kaynak tarama
4. HaftaSoru Sorma, Parlatma, Merak ve SezgiOkuma ve kaynak tarama
5. HaftaKoçluk ve Mentörlükte Metaforlar ve Sembolik HikâyelerOkuma ve kaynak tarama
6. HaftaKoçluk ve Mentörlükte Kullanılan Ölçekler ve FormlarOkuma ve kaynak tarama
7. HaftaKoçlukta İlk Aşama: İhtiyacın Anlaşılması ve YapılandırmaOkuma ve kaynak tarama
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaKoçlukta İkinci Aşama: Hedef BelirlemeOkuma ve kaynak tarama
10. HaftaKoçlukta Üçüncü Aşama: Strateji ve Müdahale BelirlemeOkuma ve kaynak tarama
11. HaftaKoçlukta Dördüncü Aşama: Sürecin Yürütülmesi, Takip, Teşvik Ve Yolda TutmaOkuma ve kaynak tarama
12. HaftaKoçlukta Beşinci Aşama: Sonlandırma ve İzlemeOkuma ve kaynak tarama
13. HaftaVaka Analizleri ve UygulamalarOkuma ve kaynak tarama
14. HaftaVaka Analizleri ve UygulamalarOkuma ve kaynak tarama
15. HaftaVaka Analizleri, Uygulamalar ve Dönemin DeğerlendirilmesiOkuma ve kaynak tarama
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu• Laura Whitworth ve Ark. (2008). İşte ve Hayatta Ortak Başarı İçin Yeni Yöntemler Koaktif Koçluk. MediaCat Yayınları. • Mehtap Köktürk (2006). Yaşanmş Hikâyelerle Koçluk ve Mentörlük. Morpa Yayınları
Diğer Kaynaklar• Ramazan Yirci İbrahim Kocabaş (Editörler) (2012). Dünyada Mentörlük Uygulamaları. Ankara: PegemAkademi Yayınları • Ayşen Bakioğlu Komisyon (2015). Eğitimde Mentorluk. Ankara: PegemAkademi Yayınları
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.001.0014.0000
3Ara Sınav1.005.005.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev14.001.0014.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.008.008.0000
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 25 (s)75 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"