Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Tanıma ve DeğerlemeRPD 3142016 - 2017T : 3+U : 033.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Mustafa Yüksel ERDOĞDU
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Mustafa Yüksel ERDOĞDU, Prof. Dr. Erdal HAMARTA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bireyin Tanınması ve Değerlendirme Yolları
Dersin İçeriğiBireyin Tanınması ve Değerlendirme Yolları
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Çocuğun Bilinmesi gereken özelliklerini bilir 1, 2, 3A, B
ÖÇ2Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilir 1, 2, 3A, B
ÖÇ3Birey Tanıma tekniklerini bilir ve uygular 1, 2, 3A, B
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), B:Sözlü Sınav
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaGiriş
2. HaftaBirey ve bireysellik Bireysel farkları etkileyen faktörleri bilme
3. Haftabireyleri tanımanın amacı ve önemi
4. Haftagözlem tekniği ve özellikleri
5. HaftaGözleme dayalı teknikler anektod
6. HaftaGörüşme tekniği
7. Haftaanket ve sosyometri uygulamaları
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. Haftaolay incelemesi tekniği
10. Haftaçocukları tanımaya dönük testler aile çiz testi
11. Haftatoplanan bilgilerin analizi ve saklanması
12. Haftaotobiyografi uygulaması ve değerlendirilmesi
13. Haftasosyal atom ölçeği
14. Haftaproblem tarama envanteri uygulama ve değerlendirme
15. Haftagenel değerlendirme
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuÖzgüven İ.E. Bireyi tanıma Teknikleri PDREM Yayınları Gürün, A. Çocuğumuzu Tanıyalım
Diğer KaynaklarAkademik Makaleler
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.004.0064.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi4.003.0012.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav2.001.002.0000
5Ödev1.001.001.0000
6Uygulama2.002.004.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü85
Toplam İş Yükü / 25 (s)85 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"