Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Kişilik Kuramları RPD 3012016 - 2017T : 3+U : 036.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Turgay ŞİRİN
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Turgay ŞİRİN, (Ayrıldı) Yrd.Doç.Dr. Enver Demirel YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kişilik, ruh sağlığı uyum ve normal-normaldışı kavramları arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve kişilik gelişimini etkileyen faktörleri açıklayabilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiKişilik ve kişiliği oluşturan alt yapıların, kişilik kuramlarının temel kavramlarının ve kişilik kuramlarına göre kişiliğin nasıl oluştuğunun açıklanmasıdır.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Kişilik ile ilgili temel kavramları tanımlar. 1, 2, 3, 4, 10, 14A
ÖÇ2Kişiliğin alt yapılarını açıklar. 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14A
ÖÇ3Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri betimler. 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14A
ÖÇ4Kişilik kuramlarını açıklar. 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14A
ÖÇ5Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişimini yorumlar. 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 5:Gösterim, 7:Rol Oynama, 10:Beyin Fırtınası, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaPsikodinamik kuramlar: Sigmund Freud: Psikanaliz
2. HaftaPsikodinamik kuramlar: Alfred Adler: Bireysel psikoloji
3. HaftaPsikodinamik kuramlar: Carl Gustav Jung: Analitik psikoloji
4. HaftaPsikodinamik kuramlar:Karen Horney: Nevrozlar ve insan gelişimi
5. HaftaPsikodinamik kuramlar: Erich Fromm: Özgürlükten kaçış
6. HaftaPsikodinamik kuramlar: Harry Stack Sullivan: Kişiler arası ilişkiler kuramı
7. HaftaPsikodinamik kuramlar: Erik H. Erikson: İnsanın sekiz çağı
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaDavranışçı ve bilişsel kuramlar: Burrhus F. Skinner: Radikal davranışçılık
10. HaftaDavranışçı ve bilişsel kuramlar: Neal E. Miller ve John Dollard: Eklektik davranışçı yaklaşım
11. HaftaDavranışçı ve bilişsel kuramlar: Albert Bandura: Sosyal bilişsel kuram
12. HaftaDavranışçı ve bilişsel kuramlar: George A. Kelly: Kişisel yapılar kuramı
13. HaftaAraştırma odaklı kuramlar
14. Haftaİnsancıl varoluşçu kuramlar
15. HaftaDönemin Değerlendirilmesi
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu1- Algan, Banu,(2009). Kişilik Kuramları Ankara: Pegem Yayıncılık. 2- Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri Alıştırmaları (Temel Eğitim Programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset.
Diğer Kaynaklar3- Egan, G. (1998). The Skilled Helper: A Problem-Management Approach to Helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisini kullanır ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.003.0051.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi15.002.0030.0000
3Ara Sınav1.009.009.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev14.002.0028.0000
6Uygulama11.002.0022.0000
7Final1.0010.0010.0000
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 25 (s)150 / 25
Dersin AKTS Kredisi6

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"