Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İngilizce-II YDL 1022016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf. Dr. İbrahim YILGÖR, Öğr. Gör. Yasemin BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiYDL102 İngilizce II dersi, Güz döneminde aldığınız YDL101 İngilizce I dersinin devamı niteliğindedir. Bundan dolayı, sizlerden belirli bir miktarda İngilizce bilgisine sahip olmanız beklenmektedir. Bu derste de temel düzeyde konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinizi geliştirmek için çalışılacaktır. Dersleri işlerken göreceğimiz açıklamalar ve günlük hayattan alıp okunacak diyaloglar yoluyla basit gramer kurallarını öğrenip, kelime bilgisi arttırılacaktır. Bu dersin sonunda, öğrenciler orta öncesi (pre-intermediate) seviyesinde İngilizce konuşup anlayabileceklerdir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Temel Yabancı dil bilgisi kurallarını öğrenmek Öğretilen Yapıları kullanarak doğru telaffuz ve tonlamayla uygun ortamda konuşabilme1, 2, 4A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 4:Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTanışma, Ders hakkında bilgi, öğrencilerden beklentiler
2. HaftaKendini tanıtma, Alfabe, iyelik adılları, tekil-çoğul kavramları
3. HaftaAdıllar, sıra bildiren sayılar
4. HaftaNoktalama işaretleri, ülke isimleri
5. HaftaNeden-niçin soruları, unvanlar, saat sorma ve söyleme
6. HaftaGeniş zaman
7. HaftaGeniş zaman, bağlaçlar
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaGeniş zaman, varlık-yokluk bildirme
10. HaftaYön tarif etme, Şimdiki zaman
11. HaftaYapabilmek-edebilmek kalıbı, bir yılın ayları
12. HaftaRica cümleleri, sıfatlar
13. HaftaKarşılaştırma yapma
14. HaftaGeçmiş zaman
15. HaftaGenel tekrar
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuRichards, C. Jack. 2013. Interchange: Intro. Fourth Edition. Cambridge University Press. Shakespeare, William. Hamlet. Stevenson, Robert L. Treasure Island. Pyle, Howard. The Adventures of Robin Hood. Dickens, Charles. David Copperfield. Zaim, Sabahattin. Bir Ömrün Hikayesi Seyfettin, Ömer. Gizli Mabed. Beyatlı, Yahya Kemal. Aziz İstanbul. Hikmet, Nazım. Seçme Şiirler. Montaigne. Denemeler. Ortaylı, İlber. Osmanlının En Uzun Yüzyılı.
Diğer Kaynaklar
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisini kullanır ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.003.0048.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.002.0028.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev5.005.0025.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü103
Toplam İş Yükü / 25 (s)103 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"