Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Karşılaştırmalı Eğitim EGB 4562016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Seçmeli
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk Eğitim Sistemi ve farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinin tanınması, böylece eğitim sistemine eleştirel bir bakış açısı kazanılabilmesidir.
Dersin İçeriğiKarşılaştırmalı eğitim tanımı kapsamı,Türk Eğitim Sistemi, İstatistiksel veriler, PISA-TIMSS sınav sonuçları, Güney Kore Eğitim Sistemi, Almanya Eğitim Sistemi, İngiltere Eğitim Sistemi, Singapur Eğitim Sistemi, Danimarka Eğitim Sistemi, Finlandiya Eğitim Sistemi, Rusya Eğitim Sistemi, Fransa Eğitim Sistemi, Kanada Eğitim Sistemi.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Karşılaştırmalı eğitim yönetiminin tarihçesini anlatır1, 2, 12A
ÖÇ2Uluslararası sınavları açıklar ve sonuçlarını tartışır.1, 2, 3A
ÖÇ3Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırır.1, 2, 3, 8, 14A, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 8:Grup Çalışması, 12:Örnek Olay, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaKarşılaştırmalı eğitim tanımı kapsamı
2. HaftaKarşılaştırmalı eğitim tanımı kapsamı
3. HaftaTürk Eğitim Sistemi, İstatistiksel veriler, PISA sınav sonuçları
4. HaftaTürk Eğitim Sistemi, İstatistiksel veriler, PISA sınav sonuçları
5. HaftaTürk Eğitim Sistemi, İstatistiksel veriler, PISA sınav sonuçları
6. HaftaGüney Kore Eğitim Sistemi
7. HaftaAlmanya Eğitim Sistemi
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. Haftaİngiltere Eğitim Sistemi
10. HaftaSingapur Eğitim Sistemi
11. HaftaFinlandiya Eğitim Sistemi
12. HaftaRusya Eğitim Sistemi
13. HaftaFransa Eğitim Sistemi
14. HaftaKanada Eğitim Sistemi
15. HaftaMontessori Yaklaşımı
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAda, S. ve Baysal, N. Z. (2009). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere genel bir bakış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Diğer KaynaklarAynal, S. (2012). Karşılaştırmalı eğitim yansımaları. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 130
2Ödev 120
3Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.002.0032.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi5.005.0025.0000
3Ara Sınav1.004.004.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev2.006.0012.0000
6Uygulama3.002.006.0000
7Final1.004.004.0000
Toplam İş Yükü83
Toplam İş Yükü / 25 (s)83 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"