Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Sosyolojiye GirişSOS 1012016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Latife KABAKLI ÇİMEN
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Latife KABAKLI ÇİMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri sosyoloji alanıyla tanıştırmayı hedeflemektedir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler toplumun ve kurumlarının işleyişini yakından görecek, sosyal olayların hayatları üstündeki etkilerini fark edeceklerdir.
Dersin İçeriğiDerste işlenecek konular, kültür, sosyalleşme, sosyal yapılar, gerçekliğin sosyal inşası, sapkınlık, sosyal farklılaşma, ırk ve etnisite, toplumsal cinsiyet, ekonomi ve siyaset, aileler, eğitim ve din, değişen çevredir.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Sosyolojinin ortaya çıkışına sebep olan farklı etmenleri açıklar.1, 2, 3, 10A, C
ÖÇ2Temel sosyolojik kavramları bilimsel içeriklerine göre düşünme mekanizmalarına uygular1, 2, 3, 10A, C
ÖÇ3Türkiye´deki sosyolojik çalışmaların farklı boyutlarını açıklar1, 2, 3, 10A, C
ÖÇ4İçinde yaşadığı toplumun yapısını analiz eder.1, 2, 3, 8, 10, 12A, C, F
ÖÇ5Sosyal değişmenin mekanizmasını ve onu hazırlayan faktörleri analiz eder1, 2, 3, 8, 10, 12A, C, F
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 8:Grup Çalışması, 10:Beyin Fırtınası, 12:Örnek Olay
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev, F:Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaSosyoloji Nedir? Sosyolojik Bir Bakış AçısıKaynak kitabın ilgili bölümleri
2. HaftaSOSYOLOJİNİN ORTAYA ÇIKIŞI VE SOSYOLOJİNİN KURUCULARIKaynak kitabın ilgili bölümleri
3. HaftaTÜRKİYE'DE SOSYOLOJİ VE TÜRK SOSYOLOGLARIKaynak kitabın ilgili bölümleri
4. HaftaSOSYOLOJİK YÖNTEMLER VE KURAMLARKaynak kitabın ilgili bölümleri
5. HaftaKÜLTÜRKaynak kitabın ilgili bölümleri
6. HaftaKÜLTÜREL SÜREÇLERKaynak kitabın ilgili bölümleri
7. HaftaSOSYALLEŞMEKaynak kitabın ilgili bölümleri
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaTOPLUM VE TOPLUMSAL ETKİLEŞİMKaynak kitabın ilgili bölümleri
10. HaftaTOPLUMSAL GRUPLARKaynak kitabın ilgili bölümleri
11. HaftaTOPLUMSAL TABAKALAŞMAKaynak kitabın ilgili bölümleri
12. HaftaTOPLUMSAL SAPMA VE SUÇKaynak kitabın ilgili bölümleri
13. HaftaTOPLUMSAL DEĞİŞMEKaynak kitabın ilgili bölümleri
14. HaftaKÜRESELLEŞMEKaynak kitabın ilgili bölümleri
15. HaftaDERS DEĞERLENDİRMEKaynak kitabın ilgili bölümleri
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuFerrante, Joan (2011). Seeing sociology: an introduction. Wadsworth Cengage Learning: Belmont CA.
Diğer KaynaklarRousseau, Nathan (2014). Society explained: an introduction to sociology. Rowman and Littlefield: Lanham MD.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 120
2Ödev 15
3Ödev 215
4Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.003.0051.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi2.0010.0020.0000
3Ara Sınav1.007.007.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev2.006.0012.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.0010.0010.0000
Toplam İş Yükü100
Toplam İş Yükü / 25 (s)100 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"