Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Rehberlik ve Psikolojik Danışma RPD 2012016 - 2017T : 3+U : 035.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Mustafa Yüksel ERDOĞDU
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Ali GURBETOĞLU, Yrd.Doç.Dr. Mustafa Yüksel ERDOĞDU, (Ayrıldı) Prof. Dr. Ramazan ABACI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı psikolojik danışmanlık alanını ve temel konularını öğrenciye tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiPsikolojik danışmanlık alanının temel konuları, tarihi, dalları, araştıma yöntemleri, teori ve pratikleri, etik
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temellerini anlatır.1, 2, 3A, B
ÖÇ2Rehberliğin Amaçlarını saptar.1, 2, 3A, B
ÖÇ3Rehberliğin İlkelerini tanır.1, 2, 3A, B
ÖÇ4Rehberlik ve Öğrenci Kişilik Hizmetlerini betimler.1, 2, 3A, B
ÖÇ5Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapiyi ilişkilendirir.1, 2, 3A, B
ÖÇ6Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kurallarını uygular.1, 2, 3A, B
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), B:Sözlü Sınav
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaGiriş
2. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
3. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
4. HaftaRehberliğin Amaçları
5. HaftaRehberliğin İlkeleri
6. HaftaÖğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
7. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
10. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
11. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
12. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
13. HaftaPsikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
14. HaftaRehberlik teşkilatı
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuSamuel T. G., A Comprehensive Proffesion Counseling, Ceviri Editörü: Nilifer V. A., Psikoloji Danisma Kapsamli Bir Meslek, Npbel Yayin 2013
Diğer Kaynaklar1. Windy D., Andrew R., Key Issues for Counselling in Action, 2nd Edition ( Psikoloji Danisma Uygulamalarinda Temel Konular, Ceviri Editörü: Füsun Akkoyun, Nobel Yayin 2014) 2. Editör: Gürhan C., Psikolojik Danisma ve Rehberlik, 2014, Pegem Akademi 3. Tim B., Psikoloji Danisma Uygulamalarinda Etik ve Standartlar, Ceviri Editörü, Binnur Y., 2013, Nobel Yayin
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.006.0096.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi5.004.0020.0000
3Ara Sınav1.002.002.0000
4Kısa Sınav1.002.002.0000
5Ödev1.001.001.0000
6Uygulama2.002.004.0000
7Final0.000.000.0000
Toplam İş Yükü125
Toplam İş Yükü / 25 (s)125 / 25
Dersin AKTS Kredisi5

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"