Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Türk Dili II TUR 1022016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüOkutman Necmettin AKAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Türk edebiyatının gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ2Türk edebiyatının diğer milletlerin edebiyatıyla ilişkisini öğrenir.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ3Mecazlar hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ4Türk edebiyatının nazım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ5Sosyal hayatın edebiyat üzerindeki etkisini kavrar.1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ6Mekan olgusunu ve edebi eserlerde mekanı öğrenir. 1, 2, 3, 9, 10A
ÖÇ7Cumhuriyet dönemi edebi anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. 1, 2, 3, 9, 10A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 9:Benzetim, 10:Beyin Fırtınası
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTürk Dili II dersi hakkında genel bilgiler, dersin konuları, yapılacak çalışmalar
2. HaftaKlasik Türk Edebiyatı
3. HaftaKlasik Türk Edebiyatını isimlendirme meselesi
4. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Din ve Tasavvuf
5. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - Tarih, Mitoloji ve Sosyal Hayat
6. HaftaKlasik Türk Edebiyatının Kaynakları - İlim ve Felsefe; Estetik Değerler Sistemi
7. HaftaKlasik Türk Edebiyatında Tür ve Şekil
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaTanzimat Dönemi ve Sonrasında Cumhuriyet Dönemi
10. HaftaCumhuriyet Dönemi Eserleri, genel özellikleri, konularına göre tasnifi
11. HaftaCumhuriyet Dönemi edebi anlayışları
12. HaftaTürk edebiyatında mekan kavramı ve mekana bağlı eserler
13. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Ahmet Haşim
14. HaftaSaf Şiir anlayışı ve Orhan Veli
15. HaftaToplumcu gerçekçi şiir anlayışı
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAKÜN, Ömer Faruk, (2013), TDV Yay., İstanbul. ŞENTÜRK, Ahmet Atilla, (2014), Osmanlı Şiiri Antolojisi, YKY., İstanbul. ÇETİN, Nurullah, (2015), Roman Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara. ÇETİN, Nurullah, (2015), Şiir Çözümleme Yöntemi, Akçağ Yay., Ankara.
Diğer KaynaklarAhmet Hamdi Tanpınar - Beş Şehir. Cemil Meriç - Mağaradakiler. Cemal Süreyya - Şiirler. Evliya Çelebi - Seyahatname (Seçmeler). Fuzûlî - Leyla ve Mecnun. Mustafa Kutlu - Yoksulluk İçimizde. Peyami Safa - Fatih Harbiye. Süleyman Çelebi - Mevlid. Şeyh Galip - Hüsn ü Aşk. Mehmet Akif Ersoy - Safahat.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.X
PÇ2Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.X
PÇ3Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.X
PÇ4Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır. X
PÇ5Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlarX
PÇ6Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.X
PÇ7Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlarX
PÇ8Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanırX
PÇ9Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenlerX
PÇ10Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.X
PÇ11İnsan ilişkileri ve iletişim kuramlarını tanımlayıp gerektiği durumlarda bunları hatırlayarak danışma oturumlarında bu bilgiyi uygular.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi13.003.0039.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 25 (s)75 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"