Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Drama OOE 2062016 - 2017T : 2+U : 244.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr. Gör. Sebahat Tuba BOYNUEĞRİ
Dersi VerenlerÖğr. Gör. Sebahat Tuba BOYNUEĞRİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Drama bir düşünceyi beden diliyle devinimle anlatımdır. İçsel bir durumun, bir tasarımın, bir düşüncenin eyleme dönüşmesidir. Grup etkinliği olan drama iletişim esasına dayanır. Grup üyelerinin kendisiyle ve diğer üyelerle birbirine dokunarak kurulan güven ortamında doğaçlamalar yoluyla gelişen bir yaratma süreci yaşanır. Dramanın amacı bireye bu süreci yaşatmaktır.
Dersin İçeriğiDrama bir düşünceyi beden diliyle devinimle anlatımdır. İçsel bir durumun, bir tasarımın, bir düşüncenin eyleme dönüşmesidir. Grup etkinliği olan drama iletişim esasına dayanır. Grup üyelerinin kendisiyle ve diğer üyelerle birbirine dokunarak kurulan güven ortamında doğaçlamalar yoluyla gelişen bir yaratma süreci yaşanır. Dramanın amacı bireye bu süreci yaşatmaktır.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar. 1, 3C, F
ÖÇ2Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar. 1, 3, 4C, F
ÖÇ3Öğrenciler drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır. 1, 3, 4, 8, 13C, F
ÖÇ4Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır. 1C, F
ÖÇ5Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar. 1, 3, 4, 6, 12, 13C, F
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 3:Tartışma, 4:Alıştırma ve Uygulama, 6:Gösterip Yaptırma, 8:Grup Çalışması, 12:Örnek Olay, 13:Deney / Laboratuvar / Atölye / Alan Uygulaması
Ölçme Yöntemleri:C:Ödev, F:Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaTanışma, Ders hakkında genel bilgilendirme
2. HaftaDramada Temel Kavramlar, Drama Aşamaları / Isınma Çalışmaları
3. HaftaDramanın Önemi, Drama İlkeleri / Dramatizasyon
4. HaftaOyunun Önemi, Drama-Oyun İlişkisi / Dramatik Oyun
5. HaftaDrama Oyun Alanı Hazırlama İlkeleri, Drama Araç ve Gereçleri / Drama (Yaratıcı Drama)
6. HaftaOyunlar-Doğaçlamalar
7. HaftaDrama Etkinlik Planı Hazırlama-Değerlendirme / Öykü Oluşturma
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. Hafta1. Grup sunu / Toplumsal Konular ve Drama
10. Hafta2. Grup Sunu / Sosyal Yaşama İlişkin Oyunlar
11. Hafta3. Grup Sunu / İmgelemi Geliştirici Oyunlar
12. Hafta4. Grup Sunu / Oyun Kurma Çalışmaları
13. Hafta5. Grup Sunu / Pandomim (Sözsüz Oyun)
14. Hafta6. Grup Sunu / Kukla
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuAksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. İstanbul: Nobel Yayınları. Farmer, D. (2007). 101 Drama Games and Activities. David Wood OBE. HowExpert Press ve Johnson, Julie. (2016). How to Teach Drama to Kids. CreateSpace Independent Publishing Platform. Ömeroğlu, E. (2003). Okul Öncesi Eğitimde Drama. İstanbul: Kök Yayıncılık. Önder, A. (2003). Okul öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Diğer KaynaklarSan, İ. (1993). Drama ve Öğretim Bilgisi. Ankara: Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları. San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Uygulama 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.004.0064.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi16.001.0016.0000
3Ara Sınav0.000.000.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev16.001.0016.0000
6Uygulama1.003.003.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü100
Toplam İş Yükü / 25 (s)100 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"