Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Anne-Çocuk Beslenmesi OOE 2012016 - 2017T : 2+U : 024.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Latife KABAKLI ÇİMEN
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Latife KABAKLI ÇİMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlıklı büyüme ve gelişimde beslenmenin önemini kavrama, Besin öğelerini tanıma, Besinlerde yer alan besin öğelerini bilme, Hamile ve süt veren kadının beslenmesi ve kötü beslenmenin zararlarını bilme, Çocuklarda beslenme sorunları, okul öncesi dönem çocuğunun sağlıklı beslenmesi için uygun beslenme planı yapabilme Beslenme yetersizliği sorunlarının farkına varabilme ve uygun besinlerin seçimini yapabilme.
Dersin İçeriğiBeslenmenin tanımı, önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin besin değerleri yönünden zenginleştirilmesi, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, çocuklarda beslenme sorunları, 0-6 yaş çocuğu için uygun besinler, okul öncesi dönem için mönü oluşturma, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1 Beslenmenin tanımı ve beslenmenin önemini söyler1, 2, 3, 14A, C
ÖÇ2 Besin öğelerini açıklar1, 2, 3, 14A, C
ÖÇ3 Kötü beslenmenin zararlarını ve çocuklarda yanlış beslenmeye bağlı beslenme sorunlarını söyler.1, 2, 3, 12A, C
ÖÇ4 0-6 yaş çocuğu için uygun besinleri söyler1, 2, 3, 12A, C, E
ÖÇ5 Besinlerin hazırlanması sırasında dikkat edilmesi gereken sağlık ve temizlik kuralları söyler.1, 2, 3, 12A, C, E
ÖÇ6 Okul öncesi dönem çocukları için mönü oluşturabilir1, 2, 3, 12A, C, E
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 12:Örnek Olay, 14:Bireysel Çalışma
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev, E:Portfolyo
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaBESLENME VE SAĞLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ, BESLENME İLE İLGİLİ KAVRAMLARKaynak kitabın ilgili konuları
2. HaftaPROTEİNLERKaynak kitabın ilgili konuları
3. HaftaKARBONHİDRATLARKaynak kitabın ilgili konuları
4. HaftaYAĞLARKaynak kitabın ilgili konuları
5. HaftaVİTAMİNLERKaynak kitabın ilgili konuları
6. HaftaMİNERALLER VE SUKaynak kitabın ilgili konuları
7. HaftaENERJİKaynak kitabın ilgili konuları
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaBESİN GRUPLARIKaynak kitabın ilgili konuları
10. HaftaGEBE VE EMZİKLİ BESLENMESİKaynak kitabın ilgili konuları
11. HaftaYENİ DOĞAN BESLENMESİKaynak kitabın ilgili konuları
12. HaftaOKUL ÖNCESİ ÇOCUK BESLENMESİKaynak kitabın ilgili konuları
13. HaftaBESİN HİJYENİKaynak kitabın ilgili konuları
14. HaftaMENÜ PLANLAMAKaynak kitabın ilgili konuları
15. HaftaGENEL TEKRARKaynak kitabın ilgili konuları
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu1.Baysal, Ayşe. Genel Beslenme Bilgisi, Ankara, Hatiboğlu Yayınevi. 2.Şanlıer, N. Ersoy, Y. (2005). Anne ve Çocuk İçin Beslenme Prensipleri. Morpa Yayınları: İstanbul
Diğer KaynaklarKaraağaoğlu N, Samur G. E (2011). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık Elmacıoğlu F. (2008) Anne ve Bebek Beslenmesi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları Taneli. N, Taneli B.(1998). Sağlıklı Çocuk Beslenmesi. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları Arlı M, Şanlıer N, Küçükkömürler S, Yaman M. (2010) Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık Beslenme Diyet dergileri Hacettepe Üniversitesi Yayınları
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.X
PÇ2Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.X
PÇ3Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.X
PÇ4Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.X
PÇ5Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.X
PÇ6Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.X
PÇ7Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.X
PÇ8Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.X
PÇ9Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
PÇ10Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.X
PÇ11Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim tüm mesleki uygulama süreçlerinde sağlık, çevre ve güvenlik konularında bilinç sahibidir; çalışma ve uygulamalarının hukuki sonuçlarının farkındadır.X
PÇ12Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreçlerinde ki uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik, yenilikçilik ve inovasyonun farkındadır, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 120
2Ödev 120
3Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi10.005.0050.0000
3Ara Sınav1.006.006.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev1.005.005.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.007.007.0000
Toplam İş Yükü102
Toplam İş Yükü / 25 (s)102 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"