Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
Drama ING 3052016 - 2017T : 2+U : 023.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSosyal Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf. Dr. İbrahim YILGÖR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Egitsel drama teriminin tanımı ve anlamı Çocuklarla drama uygulamaları yürütme yöntemlerinin ögretimi Egitici dramanın temel özellikleri ve dil ögretiminde kullanılması Dil ögretiminde yaygın kullanılan çesitli drama yöntem ve tekniklerinin tanıtılması
Dersin İçeriğiEgitsel drama teriminin tanımı ve anlamı Çocuklarla drama uygulamaları yürütme yöntemlerinin ögretimi Egitici dramanın temel özellikleri ve dil ögretiminde kullanılması Dil ögretiminde yaygın kullanılan çesitli drama yöntem ve tekniklerinin tanıtılması
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Öğrenciler kendilerini daha iyi ifade edebilme, iletişim kurma ve tartışma yetenklerini geliştirecekler1, 2, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 9:Benzetim
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaDersin TanıtımıDersin Tanıtımı
2. HaftaEuripides' The Bacchae eserinin tartışılmasıEuripides' The Bacchae eserinin tartışılması
3. HaftaThe Bacchae eserinin tartışılmasıThe Bacchae eserinin tartışılması
4. HaftaThe Bacchae, Oedipus and Aristotelian dramasının tartışılmasıThe Bacchae, Oedipus and Aristotelian dramasının tartışılması
5. HaftaAthol Fugard'un "Master Harold"...and the Boys. eserinin tartışılmasıAthol Fugard'un "Master Harold"...and the Boys. eserinin tartışılması
6. HaftaMaster Harold ..and the boys, eseri ve Stanislavski'ni nDirection and Acting," ve Arthur Miller'in "Tragedy and the Common Man." eserlernin tartışılmasıMaster Harold ..and the boys, eseri ve Stanislavski'ni nDirection and Acting," ve Arthur Miller'in "Tragedy and the Common Man." eserlernin tartışılması
7. Hafta"Master Harold." film gösterimi"Master Harold." film gösterimi
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaThe Second Shepherds Play. eserinin tartışılmasıThe Second Shepherds Play. eserinin tartışılması
10. Haftathe Noh Drama'dan sahnelerin izlenilmesi ve tartışılmasıthe Noh Drama'dan sahnelerin izlenilmesi ve tartışılması
11. HaftaEveryman eserinin tartışılmasıEveryman eserinin tartışılması
12. HaftaNigerian Dramatic Performance eserinden sahnelerin izlenilmesi ve Wole Soyinka's Death Horseman eserinin tartışılmasıNigerian Dramatic Performance eserinden sahnelerin izlenilmesi ve Wole Soyinka's Death Horseman eserinin tartışılması
13. HaftaDeath and the King's Horseman, eserinin with Amiri Baraka'nın "What is Black Theater? eserine referansla tartışılmasıDeath and the King's Horseman, eserinin with Amiri Baraka'nın "What is Black Theater? eserine referansla tartışılması
14. HaftaChristopher Marlowe'un Doctor Faustus eserinin tartışılmasıChristopher Marlowe'un Doctor Faustus eserinin tartışılması
15. HaftaDoctor Faustus eserinin with Sir Philip Sidney'in "On Time and Place, On Comedy and Tragedy" eserine referansla tartışılmasıDoctor Faustus eserinin with Sir Philip Sidney'in "On Time and Place, On Comedy and Tragedy" eserine referansla tartışılması
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuKlaus, Carl H., Miriam Gilbert, and Bradford S. Field, Jr., eds. Stages of Drama: Classical to Contemporary Theater. 5th ed. [n.b.]. Boston: Bedford/ St. Martin's, 2003. ISBN: 031239733X.
Diğer KaynaklarSELECTED TEXTS
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Öğrenciler dil öğretiminde kullanılan metotların dayandığı teorileri öğrenirler.X
PÇ2İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.X
PÇ3İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.X
PÇ4İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.X
PÇ5Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.X
PÇ6Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.X
PÇ7Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.X
PÇ8Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.X
PÇ9Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.X
PÇ10Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.X
PÇ11Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.X
PÇ12Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.X
PÇ13Yabancı dil testleri geliştirir.X
PÇ14İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 140
2Final60
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)17.002.0034.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi17.001.0017.0000
3Ara Sınav1.0010.0010.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.0020.0020.0000
Toplam İş Yükü81
Toplam İş Yükü / 25 (s)81 / 25
Dersin AKTS Kredisi3

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"