Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İngilizce Öğretiminde YaklaşımlarING 2132016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Abdül Kasım VARLI
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Abdül Kasım VARLI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dil öğretiminde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerin üzerine kurulu olduğu teorileri öğretmektir.
Dersin İçeriği1. Dil öğretiminin kısa bir tarihçesi, 2. Dil öğretiminde kullanılan yaklaşımların ve metotların tabiatı, 3. Sözlü yaklaşım ve duruma bağlı dil öğretimi, 4. Dil işitim yöntemi, 5. Bütüncül fiziksel tepki yöntemi, 6. Sessiz yöntem, 7. Telkin Yöntemi, 8. Çoklu zeka yöntemi, 9. İletişimsel dil öğretimi
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ1Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretiminde kullanılan önemli metotları öğrenirler.1, 2, 3, 5A
ÖÇ2Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretiminde kullanılan metotların dayandığı teorileri öğrenirler.1, 2, 3, 5A
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma, 5:Gösterim
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaDil öğretiminin kısa bir tarihçesi
2. HaftaDil öğretiminin kısa bir tarihçesi
3. HaftaDil öğretiminde kullanılan yaklaşımların ve metotların tabiatı
4. HaftaDil öğretiminde kullanılan yaklaşımların ve metotların tabiatı
5. HaftaSözlü yaklaşım ve duruma bağlı dil öğretimi
6. HaftaDil işitim yöntemi
7. HaftaDil işitim yöntemi
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaBütüncül fiziksel tepki yöntemi
10. HaftaSessiz yöntem
11. HaftaTelkin Yöntemi
12. HaftaÇoklu zeka yöntemi
13. HaftaÇoklu zeka yöntemi
14. Haftaİletişimsel dil öğretimi
15. Haftaİletişimsel dil öğretimi
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuRichards, J. C. & Rodgers, T. S. (xxxx). Approaches and methods in language teaching. CUP
Diğer KaynaklarBenzer kaynaklar ve İnternet
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Öğrenciler dil öğretiminde kullanılan metotların dayandığı teorileri öğrenirler.X
PÇ2İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.X
PÇ3İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.X
PÇ4İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.X
PÇ5Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.X
PÇ6Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.X
PÇ7Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.X
PÇ8Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.X
PÇ9Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.X
PÇ10Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.X
PÇ11Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.X
PÇ12Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.X
PÇ13Yabancı dil testleri geliştirir.X
PÇ14İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 150
2Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)14.003.0042.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi14.004.0056.0000
3Ara Sınav1.000.000.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev0.000.000.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.000.000.0000
Toplam İş Yükü98
Toplam İş Yükü / 25 (s)98 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"