Ders Kodu Yarıyıl T+U+L Saat Haftalık Ders Saati AKTS
İleri Okuma ve Yazma-II ING 1082016 - 2017T : 3+U : 034.0

T : Teori, U : Uygulama, L : Laboratuvar, AKTS : Avrupa Kredi Transfer Sistemi

Ön Koşul DersleriÖn koşul dersi yoktur.
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüYrd.Doç.Dr. Emrah GÖRGÜLÜ
Dersi VerenlerYrd.Doç.Dr. Emrah GÖRGÜLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin kendilerini yabancı bir dilde yazılı olarak başarıyla ifade edebilmeleri için okuma ve yazma yetileri arasında geçiş yapabilmelerine ve üniversite öğrencisi olarak akademik çalışma ve koşullara hazırlanmalarına odaklanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders, öğrencilerin kendilerini yabancı bir dilde yazılı olarak başarıyla ifade edebilmeleri için okuma ve yazma yetileri arasında geçiş yapabilmelerine ve üniversite öğrencisi olarak akademik çalışma ve koşullara hazırlanmalarına odaklanmaktadır.
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
ÖÇ11 Öğrenciler ileri okuma ve yazma becerilerini geliştirirler 2 Kendi akademik yazma parçalarını yaratabilirler. 3 Okuma parçalarından çıkardıkları bilgiyi yazmaya geçirebilirler. 1, 2, 7A, C
Öğretim Yöntemleri:1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 7:Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri:A:Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test), C:Ödev
Sıra No Konular Ön Hazırlık
1. HaftaDerse giriş, dersin amacı ve bekletiler
2. HaftaGülümsemek ve sınırlenmekÜnite 5
3. HaftaKitapçık dizayn etmekÜnite 5
4. HaftaNe tür bir gelecek?Ünite 6
5. HaftaGeleceği bilmekÜnite 6
6. HaftaYazmayı kolaylaştımak için not almakÜnite 6
7. HaftaRenklerin etkisiÜnite 7
8. HaftaAra SınavAra Sınav
9. HaftaAltı düşünme şapkasıÜnite 7
10. HaftaComparing and contrastingÜnite 7
11. HaftaYediğimiz şeylerÜnite 8
12. HaftaDiyetlerin savaşıÜnite 8
13. HaftaFigürleri ve tabloları anlatmaÜnite 8
14. HaftaGüzellik ve saş üzerineÜnite 9
15. HaftaGüzellik ve üzüntüÜnite 9
16. HaftaFinal SınavıFinal Sınavı
Kaynaklar
Ders NotuHarmer, Jeremy. & Carol Lethaby. 2005. Just Reading & Writing: Upper Intermediate. Marshall Cavendish Publishing.
Diğer KaynaklarRazı, Salim. 2011. Advanced Reading and Writing Skills in ELT: APA Style Hand Book. Nobel Yayın Dağıtım.
Sıra No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
PÇ1Öğrenciler dil öğretiminde kullanılan metotların dayandığı teorileri öğrenirler.X
PÇ2İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.X
PÇ3İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.X
PÇ4İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.X
PÇ5Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.X
PÇ6Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.X
PÇ7Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.X
PÇ8Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.X
PÇ9Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.X
PÇ10Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.X
PÇ11Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.X
PÇ12Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.X
PÇ13Yabancı dil testleri geliştirir.X
PÇ14İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar.X

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

Sıra No Yarıyıl İçi Çalışmaları Katkı Yüzdesi
1Ara Sınav 130
2Ödev 15
3Ödev 25
4Ödev 45
5Ödev 35
6Final50
Toplam100
Sıra No Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
1Ders Süresi (Sınav Haftası Dahildir)16.002.0032.0000
2Sınıf Dışı ders Çalışma Süresi5.005.0025.0000
3Ara Sınav1.001.001.0000
4Kısa Sınav0.000.000.0000
5Ödev4.008.0032.0000
6Uygulama0.000.000.0000
7Final1.001.001.0000
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 25 (s)91 / 25
Dersin AKTS Kredisi4

"Kent İçinde Bir Kampüs Üniversitesi"