Sıra No Öğrenme Çıktılarının, Program Yeterliliklerine Katkı Düzeyi Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5 X
1 Sufficient knowledge in mathematics, science and engineering related to their branches; the ability to model and solve complex Food Engineering problems using theoretical and practical knowledge in these areas.
2The ability to identify, describe, formulate and solve complex food engineering problems; for this purpose to select and apply modeling techniques with appropriate analytical methods.
3 The ability to design a complex system in the field of Food Engineering, to analyze the system component under realistic constraints to analyze the process or product and to meet the required requirements, and to apply modern design methods in this direction.
4 The ability to select and effectively use modern methods and information technologies for complex problems in Food Engineering applications.
5 Ability to design, conduct experiments, collect data, and analyze and interpret results in order to examine complex problems and research topics in Food Engineering.
6 The ability to work effectively and take responsibility in individual and multidisciplinary teams.
7 Ability to communicate effectively in Turkish, written and oral, to write and understand effective reports, to be able to present effectively, to give clear and understandable instructions and to receive; at least one foreign language knowledge.
8 Being aware of the necessity of lifelong learning; the ability to monitor developments in science and technology and constantly renew themselves,
9Professional and ethical responsibility awareness; the ability to be ethical and behave in accordance with ethical principles.
10Being knowledgeable about issues such as project management, risk management in business life; awareness of entrepreneurship, innovation and sustainability issues.
11 Information on the effects of food engineering practices on the universal and social dimensions of issues such as employee health, environment and work safety; awareness of the legal consequences of engineering applications.

Katkı Düzeyi: 1. Çok Düşük 2. Düşük 3. Orta 4. Yüksek 5. Çok Yüksek

1) Bu derse devam yüzdeniz






2) Bu derse ön hazırlık (kısa sınav, ödev, laboratuarlar, ara sınavlar, yıl sonu sınavları gibi etkinlikler dışında) yaptınız mı?

2) Haftalık ön hazırlık saati



3) Bu ders kapsamında ödev hazırladınız mı?

3) Hazırlanan ödev sayısı

3) Her ödevi oluşturmak için harcadığınız ortalama saat



4) Bu ders kapsamında sunum / seminer hazırladınız mı?

4) Hazırlanan sunum / seminer sayısı

4) Her sunumu / semineri oluşturmak için harcadığınız ortalama saat



5) Bu derste ara sınava girdiniz mi?

5) Katıldığınız ara sınav sayısı

5) Her ara sınava hazırlanmak için harcadığınız ortalama saat



6) Bu ders kapsamında proje hazırladınız mı?

6) Hazırlanan proje sayısı

6) Her projeyi hazırlamak için harcadığınız ortalama saat



7) Bu ders kapsamında laboratuar çalışmasına katıldınız mı?

7) Katıldığınız laboratuar çalışması sayısı

7) Her laboratuar çalışması için harcadığınız ortalama saat



8) Bu ders kapsamında arazi çalışmasına katıldınız mı?

8) Katıldığınız arazi çalışması sayısı

8) Her arazi çalışması için harcadığınız ortalama saat



9) Bu dersin yarıyıl sonu sınavına girdiniz mi?

9) Yarıyıl sonu sınavına hazırlanmak için harcadığınız ortalama saat



"A Campus University in The Middle of History"