Program Learning Outcomes


PROGRAM LEARNING OUTCOMES
Knowledge
(Corporate, Factual)
Analytical thinking: To be able to make quantitative and qualitative analyzes required by the doctoral level
To be able to perceive and use process management: Analysis-synthesis, planning, decision making, initiative using processes in the scope required by the level of doctorate
Skill
(Cognitive, Applied)
Analytical thinking: To be able to make quantitative and qualitative analyzes required by the doctoral level
Use of technology: Ability to use current technology at the level required by city planning doctoral level
Autonomy & Responsibility
(Ability to Work Independently and Take Responsibility)
Being open to alternatives: be able to consider different planning theories and practices at the level of doctorate in urban planning; Evaluate the opinions and demands of different sections of the society; Flexible without sacrificing planning principles, up-to-date monitoring
Communication & Social
(Communication and Social Competence)
Respect for ethical values: The universal scientific field in their research; Be able to behave in accordance with the values required by professional ethical norms and standards in the field of vocational field
Occupational and/or Vocational
(Field Specific Competence)
Critical Thinking: Developing and conceptualizing creative thinking at doctoral level
Having the knowledge to recognize the profession field: To be able to perceive the urban, planning and design issues within the scope of the doctoral level
1Analitik düşünme: Doktora düzeyinin gerektirdiği niceliksel ve niteliksel analizleri yapabilme
2Eleştirel düşünme: Doktora düzeyinde yaratıcı düşünceyi geliştirebilme, kavramsallaştırma yapabilme
3Süreç yönetimini algılayabilme: Analiz-sentez, planlama, karar verme, inisiyatif kullanma süreçlerini doktora düzeyinin gerektirdiği kapsamda algılayabilme ve kullanabilme
4Seçeneklere açık olma: Kentsel planlama alanında doktora düzeyinde farklı planlama kuramlarını ve uygulamalarını dikkate alabilme; toplumun değişik kesimlerinin görüş ve taleplerini değerlendirebilme; planlama ilkelerinden ödün vermeden esnek olabilme, günceli izleme
5Meslek alanını tanımak için gereken bilgiye sahip olma: Doktora düzeyinin gerektirdiği kapsamda kent, planlama ve tasarım konularını algılayabilme
6Teknoloji kullanabilme: Güncel teknolojiyi şehir planlama doktora düzeyinin gerektirdiği düzeyde kullanabilme
7Etik değerlere saygı: Araştırmalarında evrensel bilim alanının; meslek alanı uygulamalarında ise mesleki etik norm ve standartların gerektirdiği değerlere uygun davranabilme
8Eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu kavrama ve meslektaşlarıyla kurumsal birlikteliği
National Qualifications Of Level National Qualifications Of Field Program Learning Outcomes

"A Campus University in The Middle of History"